اخبار روز

اعتبار کارت های ملی تمدید شد

به گفته پی ام آپ، رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: اعتبار آن دسته از کارت های هوشمند ملی که تاریخ اجرایی آنها تا پایان سال 1403 و قبل از آن است تا پایان سال 1405 تمدید شد.

بر اساس گزارش سازمان ثبت احوال کشور، هاشم کارگر در بخشنامه ای اعلام کرد: در حالی که صدور کارت ملی هوشمند از سال 1392 آغاز شده و تاریخ اعتبار آنها هفت سال در نظر گرفته شده بود، اکنون تاریخ انقضا و پایان اعتبار برخی از آنها به پایان رسیده است. آنها رسیده است

وی ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده و با توجه به تمامی موارد، مقرر شد اعتبار این کارت ها تمدید شود. بنابراین اعتبار کارت‌های هوشمند ملی که تاریخ اجرایی آن تا پایان سال 1403 و قبل از آن بوده است تا پایان سال 1405 تمدید می‌شود.

قائم مقام وزیر کشور وی با بیان اینکه همه هموطنان می توانند تا سال 1405 از این کارت ها استفاده کنند، گفت: بر اساس بررسی های انجام شده لازم دیدیم در همه ابعاد بررسی های جدیدی در خصوص کارت های هوشمند داخلی انجام دهیم که یکی از مهم ترین دلایل تمدید این کارت ها است.

کارت ملی هوشمند با هدف تسهیل در فرآیند شناسایی، احراز هویت و نگهداری امنیت اطلاعات هر شخص شهروند برای ورود به فضای مجازی، تبادل خدمات الکترونیکی و استفاده از آن در جلسات اداری در نظر گرفته شده است و دارای تراشه الکترونیکی است که اطلاعات هویتی شهروندان شامل اطلاعات هویتی، عکس، اثر انگشت، کد پستی و کلید امضای دیجیتال را در یک دستگاه ذخیره می‌کند. راه امن و مطمئن حافظه ذخیره سازی خود را دارد.

با در نظر گرفتن مسائل فنی و امنیتی خاص و خدماتی که در فضای الکترونیک برای این کارت در نظر گرفته می شود و همچنین با توجه به کاربردهای مختلف آن، می توان گفت که کارت ملی هوشمند مهمترین سند احراز هویت و دستگاه های مختلف است. متصل به پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان های ثبت احوال می توانند هویت افراد را برای خدمات مورد نظر تایید کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا