اخبار روز

اعتبار این گروه برای خرید و سپرده مسکن افزایش یافت + جزئیات مهم


به گزارش مانیبان به نقل از اختاز نیوز، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان از افزایش وام خرید و سپرده گذاری مسکن برای نخبگان خبر داد.

فرشاد سلیمانی گفت: مقام معظم رهبری همواره بر حمایت از نخبگان تاکید دارند و معتقدند در صورت مهیا بودن دو امر، ضریب مهاجرت به شدت کاهش می یابد که آن مشارکت و به کارگیری نخبگان در امور کشور است و دوم امکان تداوم آن. تحقیقات یعنی نخبگان می توانند استعداد خود را در محیطی مناسب و امن شکوفا کنند. از این رو بنیاد ملی نخبگان در سال گذشته فعالیت خود را بر ایجاد بستر مناسب برای افزایش اثربخشی نخبگان متمرکز کرد که یکی از مهمترین رویکردها برای ایجاد شرایط مناسب در حوزه معیشت و اشتغال بود.

وی با اشاره به افزایش هزینه های زندگی به ویژه در حوزه املاک از افزایش وام خرید و سپرده مسکن نخبگان خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از پیگیری های فراوان بنیاد ملی نخبگان و برگزاری جلسات متعدد با مرتبطان. سازمان ها و موسسات مردمی، مصوبات و مجوزهای لازم برای افزایش وام خرید و سپرده مسکن نخبگان اخذ شد که بر این اساس وام خرید به 2 میلیارد تومان و وام سپرده مسکن به 500 میلیون تومان افزایش یافت.

روند سرمایه گذاری در مناطق مختلف جغرافیایی در بازه زمانی 1996 تا 1402 نشان دهنده ناامیدی سرمایه گذاران در بازار املاک است.

سلیمانی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی، نرخ سود تسهیلات ساخت و خرید و سپرده اجاره مسکن 23 درصد با بازپرداخت حداکثر تا 20 سال برای تسهیلات ساخت و خرید مسکن تعیین شده است. و بازپرداخت حداکثر تا 5 سال تسهیلات سپرده مسکن در در نظر گرفتن و محاسبه مبلغ اقساط ماهانه بر عهده بانک های عامل می باشد و متقاضی می تواند با مراجعه به اداره کل از میزان اقساط مطلع شود. عملیات. شعب بانک

به گفته معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان، برگزیدگان دستورالعمل شناسایی و توسعه فعالیت های استادیاران جوان (طرح زیندی کاظمی آشتیانی)، برگزیدگان دستورالعمل جذب برترین دانش آموختگان دانشگاهی در موسسات علمی طرح شهید شهریاری)، برگزیدگان سطوح 1 و 2 دستورالعمل شناسایی و حمایت از اختراعات. برنده (طرح شهریاری) و برندگان دستورالعمل بهره مندی بهترین فارغ التحصیلان دانشگاهی از تسهیلات فوق دکتری (طرح شهید چمران) واجد شرایط استفاده از این تسهیلات می باشند.

معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی آموزش دیده در خارج از کشور نیز می توانند از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند، گفت: هر متقاضی فقط مجاز به استفاده است. یکی یکی از تسهیلات ساخت/خرید یا انبار اجاره مسکن و در صورت استفاده می باشد یکی از این دو نمی توان برای منازل معرفی کرد.

سلیمانی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: واجدین شرایط می توانند درخواست خود را از طریق سامانه سینا به آدرس https://sina.bmn.ir/ برای بهره مندی از این تسهیلات ارسال کنند. همچنین لازم است متقاضیان با استفاده از هر یک از تسهیلات مسکن، قبل از مراجعه، بررسی های لازم را انجام دهند و با آگاهی کافی از شرایط و جزئیات وام، تسهیلات دریافت کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا