اخبار روز

اطلاعیه مهم بانک مرکزی مبنی بر خرید ارز در صرافی ها

به گفته پی ام آپ، وی در بیانیه ای اعلام کرد: با استناد به قوانین جاری کشور از جمله قانون دستورات دائمی برنامه های توسعه کشور، قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و قانون مبارزه با قاچاق تولید – محصول و ارز، هر گونه فعالیت در بازار نشان نیاز به مجوز از بانک مرکزی استخدام فعالیت بازار سهام بدون اخذ مجوز فعالیت بانک مرکزی و خرید و فروش ارز خارج از واحدهای مجاز ممنوع است.

بنابراین می توان از عنوان «کامبیو» منحصراً در صرافی های دارای مجوز از این بانک استفاده کرد و نه کسب و کار فعال اقتصادی دیگری نمی تواند از این عنوان برای عملیات خود استفاده کند.

گفتنی است برخی از فعالان حوزه ارزهای رمزنگاری شده گاه با سوء استفاده از عنوان «صرافی» سعی در کسب اعتبار و مشروعیت دارند و از این طریق برای جلب اعتماد مردم اقدام می کنند که مورد تایید بانک مرکزی در هر راه و فعالیتی از این دست می تواند منجر به تحمیل ضرر و زیان به همشهریان شود، غیرقانونی و خلاف قوانین است.

لذا لازم است هموطنان جهت جلوگیری از به خطر افتادن دارایی ها و دارایی های خود صرفاً در صرافی های مجاز بانک مرکزی که اسامی آنها در پایگاه اطلاع رسانی این بانک به آدرس www. cbi.ir و پس از مشاهده مجوز نصب شده در سایت شرکت و بررسی اعتبار آن از پایگاه اطلاع رسانی فوق می توانند به فعالیت خود بپردازند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا