اخبار روز

اسرائیلی ها باعث تغییر قیمت دلار و سکه در تهران شدند!

به گزارش پی ام آپ، هاآرتص، نشریه اسرائیلی در گزارشی نوشت اسرائیلی ها قیمت دلار و سکه را در تهران تغییر دادند.

در این گزارش آمده است:

* نشریه اسرائیلی هاآرتص در گزارشی مدعی شد که مذاکرات ایران و آمریکا پیشرفت چشمگیری داشته است.

* همانطور که در این گزارش آمده است، مقامات اسرائیلی می گویند انتظار می رود تهران و واشنگتن در هفته های آینده به توافق برسند.

* معامله گران گفتند که این خبر احتمالاً پایین ترین مقیاس افت در بازار را کمی سنگین تر می کند.

* قیمت دلار امروز «پنجشنبه 18 خرداد 1402» باز هم کاهش یافت.

* پس از 3 ماه، قیمت دلار در پایان معاملات امروز به کانال 49 هزار تومان بازگشت.

* به نظر می رسد دستور کاهش قیمت دلار داده شده است. چرا که بسیاری از فعالان بازار معتقد بودند دلار با وجود ورود به کانال 49 هزار تومانی، مدت زیادی در این کانال نمی ماند و به سرعت بالای 50 هزار تومان بازمی گردد.

اسرائیلی ها قیمت دلار و سکه را در تهران تغییر دادند!

قیمت دلار نیز بر قیمت ارز تاثیر گذاشت.

* قیمت سکه بهار آزادی با یک میلیون و 200 هزار تومان کاهش به 24 میلیون و 900 هزار تومان رسید که بیشترین کاهش قیمت را در بین سکه های بازار به ثبت رساند.

* قیمت نیم سکه به 15 میلیون و 600 هزار تومان رسید. این فلز زرد نیز 400 هزار تومان از قیمت خود ضرر کرده است. قیمت ربع سکه به 10 میلیون و 400 هزار تومان رسید.

* نکته مهم در بازار این است که در ابتدای معاملات نقدی امروز بانک مرکزی از وجود دلارهای تقلبی در بازار خبر داد.

*بانک مرکزی با اشاره به فروش دلارهای تقلبی در بازارهای غیررسمی، نسبت به این موضوع به مردم هشدار داد و از آنها خواست برای جلوگیری از به خطر افتادن اموال و دارایی های خود، تنها به شعب ارزی بانک ها و صرافی های مجاز مراجعه کنند. به نظر می رسد این خبر تا حدودی باعث ترس خریداران ارز از بازار غیر رسمی شده است. این امر باعث کاهش حجم خرید نیز شد.

* از امروز تا شنبه 20 خرداد ماه بازار ارز تعطیل است و فقط کانال های تلگرامی قیمت دلار فردا را اعلام می کنند. قیمت دلار فردا در حال حاضر در کانال ها کمتر است و تا ورود به کانال 48 هزار تومان دو قدم فاصله دارد.

* برخی از کارشناسان اقتصادی منتظر کاهش جدید قیمت دلار هستند. آنها معتقد بودند که اگر دلار نتواند در محدوده بالای 50 هزار تومان بماند، قیمت بیشتر کاهش می یابد و راه را برای کاهش بیشتر قیمت باز می کند.

*البته به گفته این گروه، این افت موقتی است و ادامه آن مستلزم یک تحول بزرگ سیاسی مانند توافق برجام است، در غیر این صورت قیمت ها به حالت قبلی بازخواهد گشت.

*تحلیل اخبار سیاسی نیز نشان می دهد که همچنان امید به معامله وجود دارد و ممکن است این خبر مثبت در روزهای آینده به بازار بیاید و دلار را ارزان کند. اما اگر بازار سیگنال اصلی را دریافت نکرد، باید منتظر بازگشت قیمت دلار بود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا