اخبار ورزشی

پر افتخارترین تیم جام حذفی مقابل مدافع عنوان قهرمانی! /استقلال یا نساجی؟

در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی، دو تیم استقلال و نساجی امروز چهارشنبه ۳خردادماه از ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این دیدار در شرایطی برگزار می شود که چند روز اخیر لیگ برتر با قهرمانی رقیب دیرینه آبی ها یعنی پرسپولیس به پایان رسید و حالا شاگردان ساپینتو در تلاش برای جبران شکست و تنها قهرمانی هستند. جام باقی مانده این فصل

مسیر سخت آبی ها برای رسیدن به نیمه نهایی

شاگردان ریکاردو ساپینتو در ابتدای رقابت های جام حذفی و در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف حریف لیگ برتری خود یعنی تراکتور رفتند و با نتیجه 2 بر یک از سد شاگردان ریکاردو ساپینتو گذشتند.خامز برای آماده سازی دعوا با بندر فارغ التحصیلان مارینرز زارع انزلی به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند و در این مرحله در لیگ اختصاصی خود پارس جنوبی جم با قرعه سختی روبرو شدند. استقلال در این مرحله موفق شد با پیروزی یک بر صفر مقابل شاگردان امید روانخواه راهی مرحله نیمه نهایی شود. در واقع می توان گفت شاگردان ساپینتو از جمله تیم هایی هستند که انگیزه زیادی برای قهرمانی در جام حذفی دارند و با توجه به مسابقاتی که پشت سر گذاشته اند، یکی از مدعیان شایسته این دوره خواهند بود.

مدافع عنوان قهرمانی چگونه به نیمه نهایی راه یافت؟

نساجی مازندران که فصل گذشته در جام حذفی با هدایت ساکت الهامی عنوان مدافع عنوان قهرمانی را کسب کرده بود، در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 2 بر یک از سد فجر سپاسی شیراز گذشت تا آماده مبارزه شود. با آلومینیوم اراک در مرحله یک هشتم نهایی. شاگردان هرناندز در 120 دقیقه وقت قانونی مقابل شاگردان رحمتی پیروز نشدند اما در ضربات پنالتی با نتیجه 6 بر 5 نمایندگان اراک را شکست دادند. نساجی ها در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف شاگردان مجتبی حسینی رفتند و پس از شکست 3 بر صفر این تیم به مرحله نیمه نهایی راه یافتند تا با تساوی سختی برای احیای عنوان قهرمانی روبرو شوند.

استقلال _ نساجی / جدال خارجی ها برای رسیدن به فینال

دور لبه های استقلال!

فارغ التحصیلان ساپینتو در شرایطی به نیمه نهایی جام حذفی می رسند که کار خود در لیگ برتر را با 62 امتیاز از مجموع 30 مسابقه به پایان رساندند و در جایگاه سوم قرار گرفتند. همه ناکامی های آبی ها در این مورد خلاصه نمی شود چرا که استقلال پیش از این با خبر حذف از مسابقات آسیایی به دلیل نداشتن مجوز حرفه ای مواجه شده بود.

از سوی دیگر آبی های پایتخت مدتی است که با مشکلات مدیریتی از جمله پرداخت نشدن اعتبارات خود مواجه هستند که سرمربی این تیم در نشست خبری قبل از بازی به همین موضوع اشاره کرد و عنوان کرد. که علیرغم اینکه استقلالی ها مشکل دارند شاگردان ساپینتو به این موضوع توجه ندارند اما با هدف شکست نساجی خود را برای این دیدار آماده خواهند کرد. سرمربی آبی ها در صحبت های خود به لغزش های سیاوش یزدانی و انتقال او به سپاهان اشاره کرد که نشان می دهد استقلال در لیگ بیست و دوم هم مشکلات خانوادگی داشته است.

استقلال _ نساجی / جدال خارجی ها برای رسیدن به فینال

نساجی و انگیزه های خاص مقابل استقلال

شاگردان هرناندز شرایط خوبی را در لیگ برتر تجربه نمی کردند و برای مدتی جزو گزینه های سقوط به لیگ آزادگان بودند اما جدایی حمید مطهری از این تیم، سرمربیگری کارلوس هرناندز اسپانیایی را بر عهده گرفت. نساجی و لغزش تیم های انتهای جدولی باعث شد شمالی ها در لیگ برتر نماینده داشته باشند و در واقع در این مسابقات تنها امید شاگردان هرناندز ادامه راه موفق جام خولا است و همچنان باقی است. ببینیم آیا این تیم می تواند با انگیزه دوبله قهرمانی در جام خولا بر استقلال غلبه کند یا خیر.

هر دو تیم با گل های زیادی به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی راه یافتند

نکته جالب در مورد تقابل شاگردان ساپینتو و هرناندز در مرحله نیمه نهایی جام حذفی این است که هر دو تیم آخرین بازی خود در لیگ برتر را پر گل به پایان رساندند. استقلال در هفته گذشته موفق شد با شکستی سخت با حساب 7 بر یک به مصاف تراکتورسازی تبریز برود و از سوی دیگر نساجی با نتیجه 4 بر صفر به پرسپولیس سقوط کرد تا هر دو تیم رقابت های خود را به پایان برسانند. پر گل اما متفاوت، برای رویارویی آماده شوید.

همچنین در صورت پیروزی آبی ها مقابل نساجی به احتمال زیاد در مرحله پایانی شاهد دیداری از پایتخت خواهیم بود که می تواند بخشی امیدوارکننده از جدال هیجان انگیز استقلال و نماینده شمال باشد.

استقلال _ نساجی / جدال خارجی ها برای رسیدن به فینال

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا