اخبار ورزشی

آیا استقلال در دربی امروز در اندیشه انتقام است؟ / ترکیب احتمالی دو تیم برای بازی امروز به چه شکل است؟

به گزارش پی ام آپ، تیم های استقلال و پرسپولیس در دیدار رفت فینال جام حذفی فوتبال ایران امروز چهارشنبه 10 خرداد از ساعت 19:45 به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دیدار فینال جام حذفی فوتبال ایران

دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس

چهار شنبه31 می، 19:45.

استادیوم: آزادی

داور: اشکان خورشیدی

آخرین مسابقه: پرسپولیس 1- استقلال صفر

زنده: کانال سه

استقلال و پرسپولیس در شرایطی به مصاف هم می روند که هر دو تیم فصل موفقی را پشت سر گذاشته اند و فارغ از نتیجه امروز، هر دو تیم می توانند در فصل جاری خداحافظی کنند چرا که جزو تیم هایی بودند که تا پایان دو جام مدعی باقی ماندند.

استقلال که فصل را به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ دسته اول آغاز کرد در طول فصل فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت اما در نهایت به عنوان یکی از سه تیم مدعی تا هفته های پایانی لیگ مدعی قهرمانی بود. و در جام حذفی نیز به فینال رسیدند. ریکاردو ساپینتو که امسال عملکرد خوبی در استقلال داشته است، امیدوار است برخلاف اکثر بازی های بزرگ فصل مقابل تیم های مدعی، این بار برنده نبرد بزرگ فینال جام حذفی باشد و دومین قهرمانی خود را با استقلال جشن بگیرد.

از سوی دیگر یحیی گل محمدی است که تیمش با سربلندی از کورس چند هفته اخیر لیگ برتر خارج شد و قهرمان بیست و دومین دوره لیگ برتر شد. پرسپولیس که با غلبه بر تیم های مدعی سپاهان و گل گهر به فینال جام حذفی راه یافت، دوست دارد دومین جام را در فصل جاری کسب کند تا برای دومین بار در سال های اخیر دبل کند.

استقلال در اندیشه انتقام، پرسپولیس تشنه اثبات صلاحیتش است

دو تیم امروز در شرایطی به مصاف هم می روند که در صدمین دیدار خود در روز بیست و هفتم لیگ برتر در همین چند هفته پیش به مصاف هم رفتند. پرسپولیس آن دیدار را که شاید حساس ترین دربی دو تیم بود، با تک گل عیسی آل کثیر به پایان رساند و سپس با لغزش سپاهان، پرسپولیس قهرمان لیگ شد. اما پرسپولیس در ان دیدار با اشتباه بزرگ داور که در دقایق ابتدایی بازی به سود استقلال اعلام نکرد، پیروز شد و همین موضوع باعث شد تا استقلال در هفته های اخیر اعتراضات زیادی به داوری در فوتبال ایران داشته باشد و حتی خواهان داوری شود. حضور یک داور خارجی برای صعود به فینال جام حذفی، درخواستی که البته فدراسیون با آن مخالفت کرد و به همین دلیل اشکان خورشیدی در آخرین جمله خود این مسابقه را سوت زد.

در عین حال پرسپولیسی ها هم در پیش نمایش بازی دو تیم استدلال های داوری خود را دارند و معتقدند با شایستگی خود این دیدار را برده اند. همین موضوع شاید انگیزه ای برای پرسپولیسی ها باشد تا با قدرت مضاعف خود را برای دربی آماده کنند.

سرخابی هایی که دربی را باختند

دو تیم در شرایطی به مصاف یکدیگر می روند که هر کدام برای این دیدار مصدوم هستند، در پرسپولیس لئاندرو پریرا و در استقلال عارف غلامی به دلیل مصدومیت فینال جام حذفی را از دست داده اند. علاوه بر این مهدی مهدی پور، هافبک استقلال نیز به دلیل دریافت دو کارت، فینال جام حذفی را از دست داده است. شرایط کوین یاماگا پیچیده است، او به دلیل مصدومیت برای بازی آماده نیست، اما شاید اگر بازی به ضربات پنالتی برود، ساپینتو او را به زمین بفرستد تا با توجه به مهارتش در ضربات پنالتی، یکی از پنالتی ها باشد.

ترکیب احتمالی دو تیم به شرح زیر است:

استقلال:

حسین حسینی، حسین مرادمند، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی، صالح حردانی، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند، مهدی قیدی، محمد محبی و ارسلان مطهری

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، گئورگی گلسیانی، مرتضی پورعلیگنجی، دانیال اسماعیلی فر، علی نعمتی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، وحید امیری و عیسی آل کثیر.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا