اخبار روز

از زمان آغاز جنگ اسرائیل بیش از 10000 زن در غزه کشته شده اند

شش ماه پس از جنگ اسرائیل علیه غزه، سازمان ملل متحد اعلام کرد که از زمان آغاز آن جنگ در 7 اکتبر 2023، بیش از 10000 زن در غزه کشته شده اند.

به گزارش ایرنا، سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی افزود: پس از 6 ماه جنگ، 10 هزار زن فلسطینی از جمله حدود 6 هزار مادر در غزه کشته شده اند و 19 هزار کودک نیز یتیم شده اند.

در این گزارش آمده است که بیش از یک میلیون زن و دختر فلسطینی در نوار غزه از «گرسنگی فاجعه‌بار» رنج می‌برند و کمبود دسترسی به غذا، آب آشامیدنی سالم، سرویس‌های بهداشتی یا آب جاری خطرات جانی را به همراه دارد.

این بیانیه می افزاید: هر 10 دقیقه یک کودک در غزه مجروح یا جان خود را از دست می دهد.

سوزان مایکل، مدیر منطقه ای زنان سازمان ملل متحد برای کشورهای عربی، در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت: «زنانی که از بمباران جان سالم به در برده اند، هر روز از گرسنگی، بیماری و ترس دائمی رنج می برند. جنگ غزه بدون شک یک جنگ است. او علیه زنان است. آنها بهای گزافی را برای جنگی می پردازند که آن را به راه انداخته اند.

اسرائیل باید حملات شهرک نشینان را متوقف کند

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه از ارتش اسرائیل خواست تا فورا به مشارکت و حمایت فعال خود در حملات شهرک نشینان یهودی به فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی پایان دهد.

به گزارش ایرنا، این بیانیه دفتر حقوق بشر سازمان ملل پس از موجی از حملات شهرک نشینان به شهرک ها و روستاهای فلسطینی در کرانه باختری اردن منتشر شد که با قتل یک پسر 14 ساله اسرائیلی آغاز شد. درآخر هفنه.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز حملات روز جمعه، هفت فلسطینی کشته و 75 نفر زخمی شده اند.

در بحبوحه افزایش تنش ها، مقامات اسرائیلی از مردم خواسته اند که حملات بی رویه انجام ندهند. اما گروه های حقوق بشر مدت هاست که نیروهای اسرائیلی را به نادیده گرفتن یا حتی مشارکت در حملات شهرک نشینان متهم کرده اند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا