اخبار روز سینما

حمایت اسکورسیزی از آزادی بیان تا حماقت ترامپ

«مارتین اسکورسیزی» در نشست خبری نمایش فیلم جدیدش در جشنواره کن حمایت خود را از آزادی بیان اعلام کرد.

به گزارش اسکرین، «مارتین اسکورسیزی» در نشست خبری فیلم «قاتلان ماه کامل» که در بخش غیر رقابتی جشنواره کن ارائه شد، از وضعیت اوکراین انتقاد کرد و گفت: خیلی عصبی هستم. نسل های جوان جنگ جهانی دوم را به یاد نمی آورند. آنها ملت های بالکان و آنچه در آنجا اتفاق افتاد و آنچه در لهستان در قرن نوزدهم و سپس در روسیه رخ داد را به یاد نمی آورند.

این کارگردان ادامه داد: ما باید از کشورهایی حمایت کنیم که حداقل تلاش می کنند نوعی روند دموکراتیک داشته باشند. من را به یاد دهه 1930 می اندازد، زمانی که دموکراسی از بین رفته بود. اکنون، عمیق‌تر و قوی‌تر است و به ارزش‌های زندگی شما مرتبط است.”

این فیلمساز آمریکایی همچنین از اصل آزادی بیان دفاع کرد و گفت: آزادی بیان واقعاً مهمترین چیز است. این بدان معنا نیست که در اتاقی پر از جمعیت و زمانی که آتش نیست، فریاد بزنید آتش! “آزادی این است که بتوانی خودت را با آرامش در زمان صلح ابراز کنی.”

در این نشست خبری علاوه بر «لئوناردو دی کاپریو»، «رابرت دنیرو» و «لیلی گلادستون» بازیگران وسترن فیلم «قاتلان ماه کامل» نیز حضور داشتند و در کنار آن ها «جفری استندینگ» از اهالی شهر بود. منطقه Osih در اوکلاهاما که داستان آن در فیلم روایت می شود نیز حضور داشت و طی سخنانی گفت: مردم من رنج زیادی را متحمل شدند و این تأثیرات تا امروز با ما است. مارتین اسکورسیزی و تیمش اعتماد را بازگردانده اند و ما می دانیم که به اعتماد خیانت نخواهد شد.”

«رابرت دنیرو» که همیشه از مخالفان سرسخت «دونالد ترامپ» بوده است، در این نشست خبری در جشنواره کن، رئیس جمهور سابق آمریکا را مردی احمق و تا حدودی شبیه شخصیت «ویلیام هیل» در فیلم خواند. “قاتلان ماه”. “کامل”.

“قاتلان ماه کامل” بر اساس کتاب پرفروش غیرداستانی نوشته “دیوید گران” ساخته شده است و داستان آن در مورد یک سری قتل است که در اوکلاهاما در دهه 1920 رخ می دهد. زمانی که سرخپوستان اوسیج نفت را در زیرزمین های خود کشف کردند و یکی یکی کشته شدند و با افزایش تعداد قتل ها، اف بی آی تازه تاسیس این پرونده را در دست گرفت و یکی از وحشتناک ترین جنایات سازمان یافته در تاریخ آمریکا فاش شد.

اولین واکنش ها به وسترن جنایی “قاتلان ماه کامل”

اسکورسیزی پیش از این درباره فیلم جدیدش گفته بود: «این یک فیلم عالی است و این کاری است که ما انجام دادیم. در این فیلم اسکورسیزی با دو بازیگر مورد علاقه‌اش، لئوناردو دی کاپریو و رابرت دنیرو، به همراه جسی پلمونز، برندان فریزر و لیلی گلادستون همکاری می‌کند.

اولین نمایش جهانی فیلم وسترن 200 میلیون دلاری «قاتلان ماه کامل» در جشنواره فیلم کن با استقبال خوبی از سوی تماشاگران و منتقدان مواجه شد و بسیاری از منتقدان سینمایی آثار اسکورسیزی را تحسین کردند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا