اخبار ارز دیجیتال

ارز دیجیتال سویی (SUI) چیست؟ یک قاتل دیگر برای اتریوم پیدا شد!

در بازارهای نزولی، پیداکردن پروژه‌هایی که کمتر روی کاغذ حرفی برای گفتن داش هستند، کار آسانی نیست. اینجاست که سویی (Sui) وارد می شود. پروژه‌ای که خودش را قاتل سولانا می‌نامد! آیا این ادعا چقدر است؟ پاسخ به این سوال تنها ممکن است که ابتدا ببینیم سویی چیست و چه کاربر دهایی دارد.

در این مقاله قصد داریم پروژه‌هایی را داشته باشیم که قبلاً دیم (Diem) یا همان ارز دیجیتال متا (فیس‌بوک سابق) هستند، آن‌ها را ساخته‌اند و ادعا می‌کنند که مشکلات امنیتی و کارمزدهای بلاک چینی را به خاطره تبدیل می‌کند، بررسی می‌کنند.

سویی (Sui) چیست؟

سوی، در واقع یک بلوک چین لایه اول است که شبکه اصلی آن ماه امسال راه‌اندازی شد. برای این که سرتان را با تعریف بلوک چین‌های لایه اول درد نیاوریم و مطلب بیش از اندازه بزرگ نیست، پیشنهاد می‌کنیم اگر با مفهوم بلوک چین‌های آشنا نیستید، سری به مطلب «بلاک چین چیست» بزنید.

پاسخ ساده به ارز دیجیتال سویی چیست: ارز دیجیتال سویی، توکن بو شبکه سویی است که با علامت نمادی (SUI) در صرافی‌ها در فهرست‌های مختلف ایرانی و خارجی است.

پس فراموش نکنید، سویی یک بلوک چین لایه اول و ارز دیجیتال سویی یا همان توکن SUI، توکن این شبکه است.

در شبکه سویی کارمزد تراکنش ها کم است؛ چراکه در این بلوک چین، از نوع خاصی از شناسایی‌پذیری با نام «مقیاس‌پذیری افقی» تفصیل شده است. یعنی مقادیری برای تراکنش‌هایی که در صف قرار می‌گیرند، وجود ندارد و می‌توان با هزینه‌های بسیار کم، تراکنش‌ها را ارزیابی کرد.

پست آغازبهکار شبکه رسمی اصلی سویی در پروژه رسمی توییتر

بر اساس ادعای توسعه‌دهندگان سویی، توسعه‌دهندگان دیگر می‌توانند پروژه‌های خود را برای کاربران عادی به‌گونه‌ای شخصی‌سازی کنند که بتوانند از شبکه‌هایی استفاده کنند.

توسعه‌دهندگان برای ساختن نرم‌افزارهای غیرمتمرکز روی سویی از زبان برنامه‌های ویسی موو (Move) استفاده می‌کنند. موو زبان مشتق‌گرفته از راست (Rust) است که متا آن را توسعه داده است. نسخه‌های دیگری که در سویی استفاده می‌شود، با موو اصلی که متا ساخته شده است، این تفاوت وجود دارد.

در سویی، نیازی به جماعت اعضای بلوک چین بر ترتیب‌بندی تراکنش‌ها نیست و این موضوع را سریع‌تربودن این بلوک چینی کمک می‌کند. چرا که در بسیاری از بلوک‌های چین‌های موجود، نیاز به جماع برای چنین کاری، گلوگا و نقطه‌ضعف به حساب می‌آید.

شایان ذکر است که توکن سویی دارای ۱۰ میلیارد واحدی است. نکته جالب دیگر در ارتباط با پروژه سویی، جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری، دقیقاً پیش از راه‌اندازی شبکه اصلی بود.

سویی
بخشی از سویی‌های فروخته‌شده در مراحل جذب سرمایه اولیه به سازندگان این ارز دیجیتال اختصاص‌یابد

در بلوک چین سویی، تراکنش‌ها توسط تراکنش‌ها قابل قبول است یا اعتبارسنج‌ها پردش می‌شود. بر اساس اعلام تیم توسعه سویی، در این بلوک چین، ممکن است موازی تراکنش‌ها وجود داشته باشد. موضوعی که باعث افزایش سرعت این بلوک چین می‌شود، در مورد بررسی و پردازش تراکنش‌ها می‌شود.

سویی بر پایه اثبات نمایندگی‌شده (DPoS) کار می‌کند. SUI د و برای تعیین اعتبارسنج‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مایستن لبز (Mysten Labs) توسعه این بلوک چین را بر مدیریت داشته است. مدیران اجرایی ارشد پروژه نووی (نووی)، کیف پول ارز دیجیتال دییمِ متا، از جمله مدیران اصلی مایستن لبز هستند.

این شرکت سرمایه‌گذاران بزرگی هم پشت خود می‌بینند. سرکل، بایننس لبز و الکتریک کپیتال (سرمایه برق) از جمله شرکت هایی هستند که در مایست ن لبز سرمایه گذاری کرده اند.

از ایردراپ سویی تا حواشی جاستین سان و بایننس

صرافی بایننس و جاستین سان، خالق ترون، هم بر آتش توجهات پیرامون سویی و راه‌نادازی شبکه آن را افزودند.

کمی پیش از راه‌انداری شبکه اصلی سویی، صرافی بایننس اعلام کرد که امکان خرید سوئی از طریق لانچ‌پول (Launchpool) فراهم می‌شود. لانچ‌پول پلتفرمی است که به کاربران امکان می‌دهد تا با فراهم‌کردن نقدینگی، پا داش را نقد کنند.

Whale Alert (Whale Alert) ‌دی به بایننس انتقال داده است. طبق گمانه‌زنی‌ها، سان این مبلغ را برای دریافت توکن سویی به بایننس انتقال کر ده است.

انتقال TUSD برای خرید سویی در بایننس
پس از انتقال 59 میلیون دلار TUSD به بایننس از سوی سان، چانگ پنگ ژائو به این اقدام واکنش نشان داد.

پس از انتقال این مبلغ، چانگ پنگ ژائو، سرور بایننس، در پاسخ به جاستین سان، عنوان کرد که لانچ‌پول برای کاربران خرد شده است و بایننس جلوی انتقال توک نهای سویی به حساب سان را خواهد گرفت.

نکته جالب دیگر شایعات پیرامون ایردراپ سویی بود. شایعات این ایردراپ پس از موفقیت ایردراپ پروژه اپتوس شکل گرفت. با این حال تیم سویی بارها اعلام کرده است که خبری از ایردراپ برای این توکن نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال آپتوس (APTOS) چیست؟ آشنایی با بلوک چین لایه اول

قیمت سویی

در ابتدا و پیش از عرضه رسمی این ارز دیجیتال در صرافی‌ها، کاربران این امکان را دارند که در یک دور از فروش اولیه، سویی را با قیمت 0.1 دلار به ازای هر واحد بخرند.

ماه گذشته هم قیمت سویی در یک دور از فروش ویژه که مخصوص کاربران بود، 0. 3 مشخص شده بود. در این دور از فروش، ۵۹۴ میلیون واحد سویی فروخته شد.

اوج قیمت ثبت‌شده برای سویی ۴.۵۲ دلار است که در همان دقایق ابتدایی عمومی ثبت شده است. پس از ثبت این قیمت شاهد، کاهش و تثبیت قیمت در منطقه ۱ دلار بودیم.

قیمت سویی
قیمت سویی از ۳ ماه

همان‌طور که می‌دانید، عرضه می‌کند و می‌تواند یک عامل تعیین‌کننده قیمت توکن باشد، یا سقوط کند یا رشد قیمت یک ارز دیجیتال، اثباتی برای اثبات کاربردی‌بودن یا نبودن آن نیست.

از سوی دیگر، به‌دلیل جدید توکن SUI، قیمت سویی احتمالاً با نوسانات بسیاری در بتدای راه همراه خواهد بود. پس در هنگام خرید و فروش سویی نهایت احتیاط را به کار بگیرید.

خرید سویی (SUI) و آینده این ارز دیجیتال

گفتگو در مورد آینده یک ارز دیجیتال بسیار دشوار و پرخطر است. هر روز ده‌ها ارز دیجیتال و توکن جدید روانه بازار می‌شوند و بزرگی از آن کلاهبردار از آب در می‌آیند.

در ارتباط با ارز دیجیتال سوی، کلاه برداری‌بودن آن چند محتمل نیست. تیم قوی، سرمایه‌گذاران و جزئیات فنی قابل‌قبول، مکانی هستند که آیند ه سویی را تا حد زیادی روشن می‌کنند.

روی کاغذ سویی بلوک چینی است که 10000 تراکنش بر روی کاغذ می‌کند، رقمی که در عین نویدبخش‌بودن، دور از ذهن به نظر می‌رسد. برای این که بهتری را بفهمید، مثلاً از اتریوم می‌زنم. اتریوم در حالت عادی امکان پردازش همین اندازه تراکنش را دارد، ولی تنها در تصویر که این تراکنش ها، تراکنش های ساده باشند! اما کمی متفاوت است. در شبکه اتریوم بیشتر تراکنش‌ها، جزئیات زیادی دارند و در واقع همه تراکنش‌ها در دسته‌های تراکنش‌های ساده قرار نمی‌گیرند.

حالا که فهمیدیم سویی چیست، می‌توانم در مورد خریدن یا خریدن SUI بهتر تصمیم بگیریم.

خرید سویی و فروش این ارز دیجیتال

با توجه به بلوغ بازار ارزهای دیجیتال در ایران، توکن‌ها و ارزهای دیجیتال جدید، به‌سرعت در صرافی‌های ایرانی هم لیست می‌شوند.

سویی هم از این قاعده مستثنی نیست و در حال حاضر صرافی‌هایی هستند که این آرزو را در فهرست خود دارند.

برای خرید سویی از صرافی‌های ایرانی تنها کافی است به صفحه «خرید سویی (SUI) بروید، مبلغی را که قصد خرید آن را دارید از صرافی‌های معتبر برای خری د را ببینید.

در این فهرست صرافی‌ها بر اساس قیمت‌شان، از پایین‌ترین به بالاترین، فهرست شده است. با کلیک بر روی خرید، به صفحه خرید این آرزو در صرافی می شود.

پس از احراز هویت در صرافی و واریز وجه، می‌توان از صرافی‌های ایرانی بخرید. نباید که طبق اعلام بانک مرکزی، سقف واریز به صرافی‌های ایرانی در هر روز ۲۵ میلیون تومان باشد.

در صورتی که قصد فروش این ارز دیجیتال را داشته باشید، هم مراحل کار را به همین ترتیب انجام دهید، با این تفاوت که ابتدا باید به کیف پول خود را در صرافی ارسال کنید و سپس آنها را بفروشید.

سؤالات متداول

آیا ارز دیجیتال سویی در صرافی های ایرانی وجود دارد؟

بله در حال حاضر صرافی‌هایی هستند که این ارز دیجیتال را لیست کرده‌اند. برای مشاهده این صرافی ها، به صفحه خرید سویی در ارزدیجیتال مراجعه کنید.

آیا خرید سویی امن است؟

بازار ارزهای دیجیتال، بازاری پرنوسان است. از سوی دیگر پیشنهاد و استفاده از قیمت آنها را می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا پاسخی به این موضوع امکان‌پذیر نباشد.

آیا سویی از اتریوم بهتر است؟

توسعه‌دهندگان SUI آن را قاتل سولانا و اتریوم معرفی می‌کنند، اما به نظر نمی‌رسد با توجه به جای پای محکم اتریوم، می‌توان این شبکه را به خطر انداخت.

آیا SUI ایردراپ دارد؟

خیر؛ سازندگان این پروژه بارها ساخته‌اند که خبری از ایردراپ برای این توکن وج ود ندارد.

سویی چیست و چه فرقی با SUI دارد؟

سویی شبکه های بلوک چینی است که برای انجام تراکنش های سریع و ارزان توسعه یاف ته است. SUI، توکن بومی این شبکه است که برای انتخاب‌گیری‌های بلوک چینی این شبکه استفاده می‌شود.

نتیجه گیری

تیم خوب، پروژه خوب و وعده‌های زیبا توصیفی است که می‌توان برای شبکه سویی و توکن SUI استفاده کرد. این بلوک چین روی کاغذ امکان انجام تراکنش‌های سریع و ارزان را می‌کند.

مهم ترین قابلیت شبکه سویی، امکان انجام تراکنش های موازی است. این در حالی است که تراکنش‌ها در بسیاری از شبکه‌های فعلی به‌صورت نوبتی، می‌شوند و همیشه یک صفت برای بررسی تراکنش‌ها وجود دارد.

در سوی دیگر، توجهات پیرامون این ارز دیجیتال باعث می شود تا آینده نسبتاً خوبی را برای آن تصور کند.

در نهایت باید توجه داشت که پروژه سویی، یک پروژه جدید است و باید به آن زما ن داد تا ببینیم ادعایی که می‌کنند، در عمل را ثابت می‌کنند.

در این مطلب سعی کنید تا پاسخی نسبتاً کوتاه به این سؤال که «سویی (SUI) چیست؟» بدهیم. به نظر شما آینده این پروژه چگونه خواهد بود؟ آیا این پروژه می‌تواند یک پروژه بلوک چینی موفق و قاتل اتریوم و سولانا شود؟

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا