اخبار روز

اختلال پیام‌رسان‌های داخلی مشخص شد

توجه: این خبر با عنوان : اختلال پیام‌رسان‌های داخلی مشخص شد
که اکنون درحال مطالعه آن هستید به نقل از رسانه اقتصاد نوشته شده است

پی ام آپلود- احسانخرامید، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد از حوالی ۸ صبح امروز و با تلاش همکارانش در وزارت ارتباطات و تیم پیام‌رسان ایتا، این پلتفرم نیز رفع می‌شود تا الان تمام پیام‌رسان‌ها بدون مشکل با کار خود ادام هدهند. .

از شب گذشته، به‌تدریج پیام‌رسان‌ها وصل شدند و اکنون همگی بدون مشکل درحال ارائه خدمات به کاربران هستند. خرامید در پاسخ به چرایی تفاوت در زمان حل مشکل پیام‌رسان‌های مختلف گفت: «اجازه دهید مسائل فنی را همکاران وزارتخانه در فرصت مقتضی اعلام کنند.»

او باور دارد در صورتی‌که تمهیدات چند وقت اخیر این وزارتخانه نبود، شاید پیام‌رسان‌ها با مشکلات بیشتر روبه‌رو می‌شوند.


بیشتر بخوانید: جنجال استفاده از پلتفرم خارجی برای اطلاع‌رسانی درباره قطعی پیام‌های داخلی


محمد جعفرپور، شبكه شركت شبكه ارتباطات زيرساخت در خصوص اختلال در سرويس برخي پيام‌رسان‌هاي داخلي اعلام كرد: «ساعاتي پيش به‌دليل برق شهري، دستگاه‌هاي برق اضطراري يكي از مراكز فعال شدند، اما به‌دليل مشكل در سيستم برق اضطراري، براي دقايقي برق. سرورها قطع می‌شوند که همین مشکل باعث می‌شود از خارج شدن سرورها خارج شوند.»

وی با توجه به مشکلات در سیستم برق اتفاق نادری نیست و بار‌ها سرویس‌های جهانی با چنین مشکلاتی روبه‌رو بوده است، اظهار می‌کند که برخی از موضوعات در حوزه شهری و تدبیر مراکز داده شده پشتیبان می‌توانند خدمات را افزایش دهند و کمترین‌ها را نیز مدیریت کنند. که برای اجرای سریع در دستور کار است.

گفتنی است از ساعت ۱۸:۳۰ روز گذشته، پیام‌رسان‌های بله، ایتا و سروش با مشکل روبه‌رو می‌شوند و امکان استفاده از آن‌ها برای کاربران وجود نداشت. مشکلی که بنابر اعلام وزارت ارتباطات، به‌دلیل در شبکه برق برق یکی از شرکت‌های زیرساخت شرکت‌های زیرساخت رخ داده بود.

قطع برقی در شرکت ارتباطات زیرساخت امر مسبوق به سابقه است و پیش از این در مرداد ماه ۱۴۰۱ نیز باعث اختلال سراسری در اینترنت می شود.

منبع: دیجیاتو

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا