اخبار روز

اخبار مهم و فوری در مورد کارت سوخت


به گزارش مانیبان به نقل از ایسنا، معاون وزیر نفت گفت: با الکترونیکی شدن خدمات صدور کارت سوخت تا پایان اردیبهشت ماه زمان تحویل این کارت ها از یک ماه به یک هفته کاهش می یابد.

جلیل سالاری در گفت و گوی تلویزیونی زمان تحویل هر کارت سوخت را کمتر از یک ماه عنوان کرد و گفت: امسال در نظر داریم زمان تحویل کارت سوخت را به یک هفته کاهش دهیم.

وی افزود: برای تحقق این امر شرکت تحقیق و توسعه ناجی نیاز به همکاری با وزارت نفت برای الکترونیکی شدن فرآیند ثبت نام کارت سوخت دارد.

وی با اشاره به اجباری شدن استفاده از کارت سوخت شخصی در قانون بودجه 1402 که در قانون بودجه امسال نیز تکرار شد، ادامه داد: در حالی که استفاده از کارت سوخت شخصی و کارت سوخت جایگاهداران تفاوتی ندارد، مردم ترجیح می دهند پس انداز کنند. 60 لیتر از کارمزد 1500 تومانی روی کارت سوخت شخصی خود و استفاده از کارت سوخت جایگاه ها.

وی با اشاره به اینکه هر کارت سوخت شخصی ماهیانه 60 لیتر سهمیه و هر 100 لیتر 3000 تومان اعتبار دارد، افزود: درخواست ما این است که مردم در استفاده از کارت سوخت شخصی ما را همراهی کنند. زیرا کارت های موقعیت مکانی برای استفاده در مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر نفت با اشاره به افزایش ترافیک جاده‌ای در ایام نوروز گفت: به دلیل نبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، تعداد کارت‌های اضطراری را برای دارندگان ایستگاه در ایام سفر افزایش داده‌ایم و به همین دلیل این کار را انجام ندادیم. هیچ کدام را نداشته باشم. چالش ها یا مشکلات در زمینه تامین سوخت.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت تحقیق و توسعه ناجی دلیل تاخیر در صدور الکترونیکی کارت سوخت را مشکلات امنیتی ناشی از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت می داند، گفت: شرایط ما مهیا است. زیرا سرویس صدور کارت سوخت ربطی به سیستم هوشمند سوخت ندارد.

سالاری در پاسخ به این سوال که آیا تاییدیه پدافند غیرعامل در این خصوص دریافت شده است؟ وی گفت: هماهنگی ها انجام شده، جلساتی برگزار شده و امیدواریم در ماه جاری و یک ماه آینده این روند را به سمت اجرا پیش ببریم.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا