اخبار روز

خبر مهم استخدام نیروهای شرکتی و قراردادی! /جزئیات

قرار بود طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت ساماندهی وضعیت نیروهای قراردادی باشد، اما هنوز مسئولان جزییات جدیدی از موضوعات طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت و تغییر وضعیت بکارگیری نیروها منتشر نکرده اند. آماری که کارمندان دولت در موسسات مختلف می دهند متفاوت است. نیروهای قراردادی از سرنوشت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت ابراز نگرانی کردند.

گفتند: طرح ساماندهی جذب کارکنان دولت قرار بود از ابتدا وضعیت نیروهای قراردادی را ساماندهی کند، اما نگران هستیم که در صورت تصویب این طرح، نیروهای قراردادی کنار گذاشته شوند.

نیروهای جهاد دانشگاهی می گویند: ما سال هاست که به صورت قراردادی کار می کنیم و از بسیاری از مزایای همکاران رسمی بهره مند نشده ایم. اکنون که امید به بهبود وضعیت ما وجود دارد، مسئولان نباید ما را ناامید کنند. می گویند: بزرگترین عیب قراردادها نبود امنیت شغلی است، معلوم نیست فردا با بیش از ده سال سابقه کار به کارمان ادامه دهیم یا نه!

این نیروها با اشاره به اظهارات مسئولان درباره آمار مشمولان طرح ساماندهی می گویند: آماری که نهادهای مختلف از مشمولان این طرح می دهند متفاوت است. مجلس می گوید 1 میلیون و 200 هزار نفر شامل این طرح می شوند، اما دولت از 400 هزار نفر صحبت می کند. این آمار متفاوت ما را نگران می کند. آنها یک سوال می پرسند: آیا دولت به دنبال سازماندهی تعداد کمی از نیروهای مورد نظر خود و کنار گذاشتن بقیه رعایا است؟ نگران این هستیم که دولت با کاهش مشمولان این طرح فقط می خواهد سر و صدای تقاضای تشکیلات را خاموش کند و بعد ادعا کند که سازمان استخدامی را تکمیل کرده است!

نیروهای جهاد دانشگاهی می گویند: بارها شنیده ایم که طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت برای نیروهای شرکتی است در حالی که اینطور نیست، اگر این طرح از ابتدا مطرح می شد باید شامل نیروهای قراردادی هم شود. علاوه بر این، تعداد کارگران پیمانکاری فرعی کمتر از شرکت است. می گویند: ابتدا قرار بود دولت لایحه ای را برای ساماندهی کارکنان خود به مجلس ارائه کند که این اتفاق نیفتاد و مجلس طرحی را برای ساماندهی اشتغال کارکنان دولت ارائه کرد اما باز هم می بینیم که موانعی وجود دارد. برای تصویب این طرح در مجلس.

رفع نارسایی های طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولتی

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی گفت: طرح تغییر وضعیت کارمندان پس از روشن شدن ابهامات شورای نگهبان برای تصویب نهایی ارائه می شود.

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی بیان کرد: طرح ساماندهی کارکنان که یکی از مطالبات حقوق جوانان و بیکاران است پس از تصویب در شورا به شورای نگهبان ارجاع شد. اسلامی با بالاترین رای برای تایید نهایی.

اسماعیلی تصریح کرد: شورای نگهبان 4 ایراد و ابهام درباره این طرح مطرح کرد که در جلسه قبلی کمیسیون 2 ابهام جزئی و ابهام اصلی که مربوط به بار مالی این طرح است با همکاری شورای نگهبان رفع شد. متصدی سازمان استخدامی کشور در جلسه هفته آینده بررسی می شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی گفت: امیدواریم هفته آینده پس از رفع ابهامات و ایرادات این طرح به شورای نگهبان بازگردانده شود تا به تصویب نهایی برسد.

اسماعیلی افزود: ساماندهی نیروهای شرکتی و پیمانی و تغییر وضعیت آنها در این طرح گنجانده شده است و کلیات آن با 196 رای در مجلس تصویب شد و امیدواریم شورای نگهبان با رفع ایرادات مطرح شده این طرح را نهایی کند. .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: در این طرح قرار است شرکت های پیمانکاری حذف شده و بار مالی اجرای آن به وضوح توسط دولت مشخص شود. اسماعیلی اضافه کرد: ما اصرار داریم که این طرح تصویب شود و این هم یک حرکت منطقی است و در صورت مخالفت مجدد شورای نگهبان، مجلس این طرح را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی ضرورت تامین امنیت شغلی جوانان با تغییر وضعیت نیروها را یادآور شد و اظهار داشت: تمامی نیروهای خدماتی، شرکتی، حقوقی و… آنها به این ترتیب سازماندهی شده اند. برنامه ریزی می کنند و به صورت قراردادی توسط دولت استخدام می شوند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون پوشش بیمه ای کارگران مورد توجه قرار گرفته و قرار است 500 هزار کارگر فصلی تحت پوشش بیمه قرار گیرند. اسماعیلی تصریح کرد: تغییرات خوبی در این حوزه ایجاد شده و امیدواریم با کمک بیمه تامین اجتماعی نگرانی ها و آسیب های این حوزه برطرف شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا