اخبار روز

همسان سازی حقوق بازنشستگان! /اخبار مربوط به حقوق بازنشستگان بسیار نگران کننده است!

میثم لطیفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فرمول و نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تغییر می کنند یا خیر؟ وی تاکید کرد: پیشنهاد اجرای این تغییرات توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شده و صحبت هایی در این باره شده است.

و افزود: البته راه منطقی و صحیح این است که میانگین 30 سال حقوق یا حقوق مبنای محاسبه حقوق بازنشستگان بر اساس نرخ روز باشد. در گذشته چون از نظر فنی محاسبه این عدد برای همه بازنشستگان مشکل بود، میانگین دو سه سال اخیر در نظر گرفته می شد. اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی می توان این کار را به راحتی انجام داد که البته باید دیده شود قانون آیا این اجازه را می دهید؟

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: قرار بود وزارت تعاون کار و رفاه شرکت باید در این زمینه پروپوزال ارائه کند و در برنامه هفتم قرار گیرد.

در مقاله “67” صورت حساب در برنامه هفتم توسعه که به تازگی ارائه شده است مقرر شده است: «میزان مستمری بازنشستگی در کلیه صندوق ها و سازمان ها بازنشستگی از سال اول برنامه 30% میانگین حقوق یا حقوق ماهیانه مشروط به کسر فرد در پنج سال آخر پرداخت بیمه ضربدر سنوات پرداخت حق بیمه مشروط بر اینکه میانگین مذکور 35% باشد. بیشتر نیست. به حقوق یا مستمری محاسبه شده قبلی معادل نصف مجموع قدر مطلق درصد افزایش حقوق سالانه یا ضریب حقوق طی سه سال اخیر اضافه می شود.

در صورت تصویب این ماده از برنامه هفتم توسعه، حقوق بازنشستگان بر اساس میانگین حقوق پنج سال اخیر محاسبه می شود و البته درصد افزایش ضریب سالانه سه سال اخیر نیز خواهد بود. اضافه. او یعنی در حالی که نحوه محاسبه حقوق مستمری بگیران در ماده «82» قانون برنامه ششم توسعه، میانگین درآمد دو سال اخیر دارای کسر بازنشستگی است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا