اخبار روز سینما

افراد مشهوری که تغییر دین دادند!

شاید نمی دانستید که مرلین مونرو، ایوانکا ترامپ و الیزابت تیلور از مسیحیت به یهودیت گرویدند.

برخی از چهره های مشهور با ازدواج با یک فرد یهودی مذهب خود را به یهودیت تغییر دادند و برای برخی از آنها گرویدن به یهودیت یک تصمیم شخصی بود.

زویی دشانل

دشانل در خانواده ای کاتولیک بزرگ شد. اما خود او هرگز به مذهب خاصی پایبند نبود، تا اینکه در سال 2015 پس از ازدواج با همسر سابقش، یعقوب پچنیک، به یهودیت گروید.

دشانل در مصاحبه ای در سال 2011 گفت: “خانواده من لیبرال هستند. من با روش “تو می توانی هر چه می خواهی باشی” بزرگ شدم. در نهایت به الهیات علاقه مند شدم. من واقعاً خواندن در مورد آن را دوست دارم. اما فکر نمی کنم. من به هر دینی متصل هستم.» در خلوت».

چند ماه پس از ازدواج او با بازیگر یهودی جیکوب پچنیک، فاش شد که دشانل به یهودیت گرویده است. دشانل و پچنیک در سال 2020 پس از 5 سال زندگی مشترک از هم جدا شدند. دشانل از آن زمان در یک رابطه عاشقانه با جاناتان اسکات، ستاره نمایش تلویزیونی موفق Property Brothers بوده است.

ایوانکا ترامپ

ایوانکا ترامپ در سال 2009 قبل از ازدواج با جرد کوشنر به یهودیت گروید.

ترامپ و کوشنر در سال 2007 زمانی که هر دو 25 ساله بودند در یک شام کاری که توسط یکی از شرکای تجاری سابقشان برگزار شده بود، ملاقات کردند.

ترامپ در مصاحبه ای در سال 2015 گفت: “شریک ما این ایده را به ما معرفی کرد که تنها چیزی که از یکدیگر می خواهیم تجارت است. به همین دلیل است که هر بار که او را می بینیم، می گویم: “این بهترین معامله ای بود که تا به حال داشته ایم. ساخته شده است.’ .

ترامپ و کوشنر که در یک خانواده یهودی ارتدوکس بزرگ شدند، بعداً به دلیل اختلافات مذهبی به رابطه عاشقانه خود پایان دادند. خانواده ترامپ پروتستان (شاخه ای از مسیحیت) هستند و انتظار می رفت کوشنر با فردی یهودی ازدواج کند.

با این حال، 3 ماه بعد، این زوج رابطه خود را از سر گرفتند. ترامپ در سال 2009 به یهودیت گروید و او و کوشنر نامزد کردند.

کایلی کلاس و جاشوا کوشنر

کایلی کلاس، سوپرمدل معروف، قبل از ازدواج با برادر کوچکتر جارد کوشنر، جاشوا کوشنر که یک تاجر و سرمایه گذار است، به یهودیت گروید.

آنها پس از 6 سال رابطه عاشقانه در سال 2018 ازدواج کردند.

کلاس در مصاحبه ای در سال 2019 گفت که تصمیم او برای گرویدن به یهودیت تنها به خاطر همسرش نبوده است. او گفت: این تصمیم را نه تنها به خاطر عشقم به جاش گرفتم، این زندگی من است و من یک زن مستقل قوی هستم. پس از سال ها مطالعه و صحبت با خانواده و دوستانم و انجام یک جستجوی معنوی، تصمیم گرفتم به یهودیت گروید و برای آینده با مردی که برای ازدواج انتخاب کرده ام برنامه ریزی کنید.

مرلین مونرو

مرلین مونرو در سال 1956 پس از ازدواج با آرتور میلر به یهودیت گروید.

در سال 1955، مرلین مونرو با آرتور میلر، نمایشنامه نویس مشهور یهودی آمریکایی، رابطه عاشقانه ای را آغاز کرد. من سال ها میلر را می شناختم. با این حال، میلر در آن زمان ازدواج کرده بود.

مونرو که مادرش مسیحی بود، پس از ازدواج با میلر به یهودیت گروید. او این تصمیم را جدی گرفت، به طوری که نوشته های استاد مذهبی میلر رابرت ای. گلدبرگ مطالعه کرد. به گفته گلدبرگ، مونرو عاشق فلسفه عقلی یهودیت، آرمان های اخلاقی نبوی و تعریف آن از زندگی خانوادگی نزدیک بود.

مونرو و میلر در سال 1956 ازدواج کردند و چند روز بعد، مونرو در حضور 25 مهمان در مراسم رسمی یهودیان به یهودیت گروید.

مونرو و میلر در سال 1962 طلاق گرفتند. اما گفته می شود که با وجود این جدایی، مونرو به یهودیت متعهد باقی ماند. پس از مرگ مونرو، یک منورا (شمعدان 7 شاخه یهودی) و یک کتاب دعا در میان وسایل او پیدا شد.

الیزابت تیلور

الیزابت تیلور در 27 سالگی به یهودیت گروید.

اگرچه گفته می شود تیلور برای ازدواج با ادی فیشر به یهودیت گروید، اما مدت ها پیش تصمیم به این کار گرفت.

در سال 1959، پس از تغییر دین، گفت: «احساس می‌کنم تمام عمرم یهودی بوده‌ام».

پس از کشته شدن همسر سومش، مایک تاد، که او نیز یهودی بود، در سال 1958 در یک سانحه هوایی کشته شد، تیلور با ادی فیشر که در خانواده ای روسی-یهودی بزرگ شده بود، رابطه عاشقانه ای آغاز کرد.

تیلور یک بار در مصاحبه ای در آن زمان گفت: “گرویدن من به یهودیت هیچ ربطی به ازدواج قبلی من با مایک تا یا ازدواج بعدی من با ادی فیشر، که هر دو یهودی بودند، ندارد. این چیزی بود که مدتها پیش تصمیم گرفتم. ”

تیلور و فیشر در سال 1959 در یک مراسم یهودی در کنیسه ای در لاس وگاس ازدواج کردند. با این حال، رابطه آنها با جنجال همراه بود، زیرا فیشر بازیگر کری فیشر را ترک کرد تا با تیلور، همسر اولش ازدواج کند.

فیشر و تیلور در سال 1964 طلاق گرفتند و تیلور در همان سال با ریچارد برتون ازدواج کرد.

درو بریمور

درو بریمور هرگز رسماً به یهودیت نگرویده است، اما او یک مراسم عروسی سنتی یهودی داشت و از بسیاری از سنت های یهودی پیروی می کند.

هنگامی که بریمور در سال 2012 با مشاور هنری ویل کاپلمن ازدواج کرد، اگرچه رسماً به یهودیت نگروید، اما بسیاری از سنت های مذهبی آن را پذیرفت. علاوه بر این، بریمور گفته است که او و همسرش دخترانشان اولیو و فرانکی را در یهودیت بزرگ می کنند.

در مصاحبه ای در سال 2013، بریمور گفت: “مذهب زیبا است و من از بودن در کنار آن احساس غرور می کنم. مذهب بسیار خانواده محور است. داستان های او بسیار زیبا و آموزنده است. بریمور و کپلمن در سال 2016 از هم جدا شدند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا