دانستنی ها

فواید ویتامین D برای سلامت قلب!

محققان بنیاد تغذیه و سلامت سوئیس ارتباط بین مصرف مکمل ویتامین D و کاهش خطر حوادث قلبی عروقی را بررسی کردند. ویتامین D یکی از مواد مغذی ضروری برای حفظ سلامت بدن است. نه تنها استخوان ها را قوی نگه می دارد، بلکه از سیستم ایمنی بدن نیز حمایت می کند و به تنظیم عملکردهای سلولی در بدن از جمله عملکرد سلول های مغز کمک می کند.

در چند سال گذشته، تعدادی از مطالعات انجام شده است که ویتامین D را با سایر مزایای سلامتی، از جمله بهبود سلامت قلب و عروق، مرتبط می‌کند. با این حال، در مطالعه جدید، هیچ ارتباطی بین داشتن سطوح طبیعی ویتامین D و کاهش بیماری قلبی عروقی یا خطر کلی مرگ یافت نشد.

به گفته محققان، «نقش ویتامین D در بیماری‌های قلبی عروقی هنوز مورد بحث است و هیچ شواهد محکمی مبنی بر اینکه مکمل‌های ویتامین D می‌تواند سلامت قلب را بهبود بخشد وجود ندارد.» به‌طور مشابه، آیا مصرف مکمل ویتامین در بیمارانی که در معرض خطر بالای بیماری‌های قلبی عروقی هستند مفید است یا خیر. کمبود D از نظر پیامدهای بیماری قلبی عروقی مستحق بررسی بیشتر است.

بیماری های قلبی عروقی یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان باقی مانده است و با وجود پیشرفت در رویکردهای درمانی، استراتژی های پیشگیری موثر مورد نیاز است و رژیم غذایی جزء مهمی از این امر است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا