اخبار روز

افزایش مالیات برای خرید خودرو! /شوک تکان دهنده برای خرید خودرو!



تغییرات چند ماه اخیر در بازار خودرو کشور پس از چند سال باعث شده تا بسیاری در این بازار فروشنده شوند و به نظر می رسد صندوق ها در حال خروج از این بازار هستند اما تغییراتی که باعث می شود. ماشین امسال از چه سرمایه برای برداشت؟

پس از چهار سال متوالی، تولید کشور در سال 1401 از مرز یک میلیون دستگاه گذشت و بیش از یک میلیون و چهارصد هزار دستگاه خودرو تولید و شماره گذاری شد و به نظر می رسد امسال یک میلیون و هفتصد هزار دستگاه خودروی داخلی تولید شود. تجربه نشان داده است که هر گاه تولید از حد یک و نیم دستگاه بیشتر شود خودروسازان آنها برای فروش محصولات خود با مشکل مواجه می شوند و مجبورند به اجاره و طرح های اقساطی متوسل شوند، پیش بینی ای که بسیاری از کارشناسان معتقدند. صنعت ما ماشین را از سپتامبر خواهیم دید.

راه‌اندازی سامانه یکپارچه و شفاف‌سازی پیشنهاد، امکان پاسخگویی به تقاضای میلیونی خودرو در سطح جامعه را همزمان با سامانه نوبت‌دهی فراهم کرد، به‌طوری‌که عرضه خودروها سرازیر شد که باعث شده بود تولیدکنندگان داخلی خودروها در این سال ها بازار را گرم می کنند، حذف شد و اکنون ادامه دارد این پیشنهادات با سیستم نوبت دهی، خودرو را شبیه به یک محصول در دسترس عموم می کند. جامعه اون تبدیل شد به.

واردات خودرو بالاخره شکل اجرایی به خود گرفت، خبر وارد كردن محصولاتی از کیا، هیوندای، تویوتا، فیات، میتسوبیشی و نیسان همه اینها نشان می دهد که دنیای نمایندگی های خودرو در یکی دو ماه آینده چقدر رنگارنگ خواهد بود. سیستم قیمت گذاری این محصولات توسط سازمان حمایت، فروش این خودروها را با قیمت های گزاف غیرممکن کرده است و واردکننده برای سود بیشتر باید محصولات بیشتری وارد کند، یعنی این محصولی است که مانند چانگان آنقدر قدیمی است. سایپا با قیمتی حدود 1.3 میلیارد تومان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد و عملاً جایی برای مونتاژکنندگان چینی در کشور وجود نخواهد داشت.

از سوی دیگر طرح واردات خودروهای فرسوده یکی دیگر از دلایل سقوط قیمت ها در بازار کشور است.

دیگر اخبار مهم در بازار خودرو قانون پولشویی و مالیات بر درآمد زمینه بدین ترتیب امکان نظارت بر افرادی که در طول سال از طریق خود یا اعضای خانواده خود اقدام به خرید و تراکنش خودرو می کنند با استقرار یک سامانه متمرکز تسهیل شده است. ضمناً اگر شخصی مثلاً یک خودروی پارس را به قیمت دویست میلیون از کارخانه بخرد و به قیمت پانصد میلیون در بازار بفروشد، باید مبلغ یکصد و بیست میلیون تومان را از کارخانه بپردازد. وجوه حاصل از این معامله، یعنی در مجموع بیش از سی و پنج درصد از مبلغ معامله به عنوان مالیات پرداخت

شایعه شده است که پرداخت مالیات بر ارزش افزوده این بدان معناست که 9 درصد دیگر نیز به زودی بر فروش خودرو حاکم خواهد شد، بنابراین با اجرای سامانه مذکور بیش از 40 درصد سود هر تراکنش خودرو به عنوان مالیات وصول می شود که به این معنی است که دیگر نه. خرید و فروش خودرو نمی تواند جایی برای سودهای کلان باشد.

چنین هماهنگی کافی بین وزارت حریم خصوصی و قضایی از این نظر در حال انجام است و شاید این مهم ترین دلیل بسیاری از فروشندگان این ماه در بازار خودرو کشور باشد.

خودروسازان در مواجهه با این وضعیت در یک ماه اخیر به عرضه بالای خودرو روی آورده اند و به همین دلیل دیگر تریلر برای حمل محصولات خود به بازار ندارند و تمامی پارکینگ هایی که خودروها را در آن انبار می کردند خالی است. ، و از مشتریان خواسته اند که همه ماشین خود را تحویل بگیرند. بیایید گیفت کارت بگیریم چنین وضعیتی را می توان در نمایندگی خودروسازان مشاهده کرد و این بدان معناست که سایر نمایندگی ها از بازار خودرو خارج شده اند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا