اخبار روزاخبار قیمت ها

آیا قیمت خودرو کاهش می یابد؟ / چند دلیل برای کاهش یا افزایش قیمت خودرو!

سعید موتمنی در خصوص واردات خودروهای فرسوده به کشور تاکید کرد: برای واردات خودروهای فرسوده لازم است خودروها از برندهای مطرح و شناخته شده وارد کشور شوند تا از نظر کیفیت و عمر مفید آنها مشکلی پیش نیاید. . .

به گزارش صبح امروز ایسنا، در پی تصویب لایحه تسهیل واردات خودروهای نو و کارکرده در مجلس، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران معتقد است واردات خودرو به طور قطع التهابات بازار را کاهش می دهد.

علاوه بر این، واردات خودروهای فرسوده با ارزان ترین قیمت پاسخگوی نیازهای بیشتر خواهد بود.

نمایندگان مجلس هفته گذشته در جریان بررسی یک فوریت لایحه الحاق موادی به قانون سازمان صنعت خودرو با 162 رای موافق از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بخشی از این لایحه موانعی که برای رعایت استانداردهای اروپایی برای خودرو مشخص شده بود، رفع شده و استانداردهای کشورهای مبدأ با تایید سازمان محیط زیست پذیرفته شده است.

همچنین شرط داشتن نمایندگی در داخل کشور برای تسهیل ورود خودروهای نو و کارکرده و ماشین آلات راهسازی منتفی است و وجود نمایندگی در کشورهای ثالث نیز به رسمیت شناخته شده است.

واردات خودرو

سعید موتمنی، رئیس نمایندگی ها و نمایشگاه های خودرو تهران در گفت و گو با ایسنا، در خصوص تاثیر تسهیل واردات خودرو که با حذف اقلام فوق اتفاق می افتد، ضمن تاکید بر اینکه واردات خودرو (نو و کارکرده) است. ) با هدف تنظیم بازار انجام می شود.

پاسخگویی به نیازها و تقاضاهای بازار و شکاف عرضه (عدم تطابق بین عرضه و تقاضا که باعث افزایش قیمت نیز شده است).

وی یادآور شد: از زمان ممنوعیت واردات خودرو به کشور تاکنون با کمبود خودرو در بازار مواجه بوده ایم. واردات خودرو قطعا منجر به تنظیم بازار خودروهای داخلی و حتی شکستن قیمت ها می شود.

مهمتر از آن حجم بالای تقاضایی که تولید داخلی به تنهایی قادر به پاسخگویی آن نیست را پوشش می دهد و التهاب را از این بازار خارج می کند.

موتمنی در خصوص واردات خودروهای فرسوده به کشور تاکید کرد: برای واردات خودروهای فرسوده لازم است خودروها از برندهای شناخته شده و شناخته شده وارد کشور شوند تا از نظر کیفیت و عمر مفید مشکلی به وجود نیاید. ، و از نظر کارایی بالا همچنان مشکل دارند یا نیاز به تعمیر دارند قطعه تعویض نشده است.

گفتنی است، پیش از این، 9 فروردین، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت (سیدرزا فاطمی امین) در حاشیه جلسه هیات دولت از تصویب لایحه دو فوریتی واردات کالاهای وارداتی خبر داده بود. خودروهای مورد استفاده در دولت و ارائه آن به مجلس.

در لایحه یک فوریتی دولت در خصوص واردات خودروهای فرسوده، شرایط واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و همچنین محدودیت های قانونی برای واردات این خودروها به ویژه قیمت پایه آنها (که قبلا در قانون اساسی تعیین شده بود، کاهش یافته است. قانون مبنی بر قیمت های سال پایه تولید) حذف یا اصلاح شده است.

در طرح پیشنهادی وزارت امنیت برای واردات خودروهای فرسوده، عمر مفید خودروها باید پنج سال باشد و از استانداردهای سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست برخوردار باشد.

طبق پیشنهاد وزارت حریم خصوصی، هر شخص حقیقی می تواند بدون داشتن کارت بازرگانی خودرو وارد کند.

سخنگوی وزارت امنیت اخیرا با اشاره به حذف مواردی مانند انتقال فناوری و داشتن نمایندگی رسمی خودروهای فرسوده از قانون تنظیم مقررات صنعت خودرو، تاکید کرد: با اخذ مجوزهای قانونی، واردات خودروهای فرسوده در کشور تسهیل شده است. لایحه دولت

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا