اخبار روز

سخنان وزیر در مورد آسان شدن اخراج کارگران!

به گفته پی ام آپ، سولت مرتضوی درباره اصلاحات قانون کار و با پیشنهادات مطرح شده در این اصلاحیه و بند مبنی بر تسهیل اخراج کارگران در صورت بروز تخلفات انضباطی و نگرانی در خصوص تسهیل اخراج کارگران به دلایل مختلف، گفت: این پیشنهادات پیشنهادی اولیه است؛ این پیشنهادها به صورت مقدماتی است. چندین موضوع اساس کار ما هستند. اول ثبات کار کارگران که مهمترین مسئله است، دوم پرهیز از استفاده های غیرقانونی و ظلم به کارگران.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونق تولید و انطباق حقوق کارفرما از جمله مسائل مهم و سیاست های کلان است وزارت جانشین وی اشاره کرد و گفت: انشاالله در این چارچوب حرکت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: البته هر طرحی که ارائه شود قطعا در کمیسیون بررسی و اصلاح می شود. دولت می آید و دوباره اصلاح می شود و به مجلس می رود، آنجا هم بررسی می شود و آن چیز ملاک عمل به تصویب مجلس خواهد بود.

مرتضوی تصریح کرد: در حال حاضر این بندها ایده هایی است که مطرح می شود، چیزی که تبدیل می شود. قانون و اعلام شد ملاک عمل خواهد بود.

وی در خصوص حمایت دولت از کارگران در اصلاح کار گفت: مهمترین نکته برای دولت ثبات کار و رعایت حقوق کارگران است و در عین حال باید حقوق کارفرمایان نیز رعایت شود. رشد و رونق تولید و افزایش بهره وری نیز باید در نظر گرفته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه وی در خصوص بند دیگر این اصلاحیه مبنی بر اینکه اگر کارگری قرارداد موقت 4 ساله داشته باشد، کارفرما باید آن را فسخ کند، تصریح کرد: قرارداد موقت باید حداکثر 4 سال باشد، ناگفته نماند که اگر قرارداد موقت داشته باشد. یک قرارداد 4 ساله، باید پس از آن فسخ شود. حداکثر قرارداد موقت نمی تواند بیش از 4 سال باشد، اگر قراردادی بعد از 2 سال نامحدود شد، قدردان آن هستیم.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا