اخبار روز

آیا فولکس واگن ارزان می شود؟


به گفته مانیبان، فولکس واگن قصد دارد از سال 2026 از معماری الکتریکی چینی در خودروهای الکتریکی با برند فولکس واگن استفاده کند. این شرکت افزود که معماری الکتریکی چین به آن کمک می کند تا به هدف کاهش 40 درصدی هزینه پلت فرم چینی در مقایسه با پلت فرم MEB خود در آلمان دست یابد. . خودروساز آمریکایی تسلا رهبر بازار در این نوع معماری بوده و از آن برای تولید خودروهای کارآمدتر و ارزان‌تر استفاده می‌کند.

رالف برندستاتر، رئیس و مدیرعامل Volks China Group به خبرنگاران گفت که رقابت بسیار شدید است و ما باید ساختار هزینه خود را برای رقابت در این محیط تطبیق دهیم. این اعلامیه به دنبال شراکتی است که سال گذشته شکل گرفت که طی آن فولکس واگن 4.99 درصد از سهام Expenge را به قیمت حدود 700 میلیون دلار خریداری کرد و قصد دارد تا سال 2026 به طور مشترک دو مدل خودروی الکتریکی با برند فولکس واگن را عرضه کند.

فولکس واگن در تلاش است تا سهم بازار چین را که به رقبای داخلی از دست داده است، به دست آورد و در ماه فوریه اعلام کرد که اولین خودرو از دو خودرویی که قصد دارد با Expan توسعه دهد، یک SUV خواهد بود. خودروسازان گفتند که صرفه جویی در مقیاس و پلت فرم و همکاری نرم افزاری آنها هزینه ها و زمان توسعه را تا 30 درصد کاهش می دهد.

فولکس واگن عنوان پرفروش ترین برند خودرو در چین را در پایان سال 2022 به BV واگذار خواهد کرد.دی سهم بازار آن در چین در سال گذشته از 18 درصد در سال 2018 به دلیل کاهش فروش موتورهای احتراقی به 14 درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، این خودروساز آلمانی در تلاش است تا محدوده محصولات خود را در چین برای جذب مشتریان گسترش دهد زیرا قیمت فعلی آن از بسیاری از رقبای چینی بالاتر است. فولکس واگن هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد 2.5 میلیارد یورو (2.66 میلیارد دلار) در چین سرمایه گذاری کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا