اخبار ورزشی

چه کسی دربی فردا را داوری می کند؟ / آیا فردا آخرین داوری این داور است؟

به گزارش خبرنگار پی ام آپ، فینال حساس و جذاب جام حذفی فوتبال باشگاه های ایران در فصل 1402-1401 فردا چهارشنبه 10 خردادماه با یکصد و یکمین دربی پایتخت از ساعت 19:45 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. بین دو تیم استقلال و پرسپولیس در حضور تقریبا 50 هزار تماشاگر.

یکی از مهم ترین مسائل مربوط به دربی بزرگ تهران، انتخاب داور این دیدار بود و کمیته داوران فدراسیون فوتبال پس از بازنگری های فراوان، قضاوت دیدار فینال جام حذفی فوتبال کشور را به اشکان سهری سپرد.

اشکان خورشیدی که داور میانه این بازی سرنوشت ساز است، علیرضا ایلدروم و حسن ظهیری را به عنوان کمک اول و دوم و محمدحسین ترابیان را به عنوان داور چهارم می بیند. همچنین به دلیل حساسیت بالا محمدحسین زاهدی فر و سیدعلی اصغر مومنی به عنوان کمک داور پشت دروازه حضور خواهند داشت. محمد راهی به عنوان کمک داور، محمود رفیعی به عنوان داور و علی خسروی به عنوان داور ویژه.

اشکان خورشیدی برای دومین بار در دوران حرفه ای خود شهرآورد سوت خواهد زد. خورشیدی داوری مسابقات فوتبال را از سال 1376 آغاز کرده است. این داور در سال 1388 اولین قضاوت خود را در لیگ برتر فوتبال انجام داد و 13 سال است که در لیگ برتر فوتبال ایران قضاوت می کند. او از سال 2012 در لیست داوران قرار دارد بین المللی فوتبال ایران در قاره آسیا واقع شده و کارنامه قضاوتی دارد.

خورشیدی 43 ساله داور چهارم دربی 84 پایتخت بود که با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید. او در هجدهمین دوره لیگ برتر بالاخره داور قضاوت دربی تهران شد که نزدیک به یک دهه منتظرش بود. درگیری خاطره انگیز که فرشید اسماعیلی با ضربه چیپ پنالتی استقلال را از دست داد و تیم برونکو با تک گل احمد نورالله پیروز میدان شد.

حالا قضاوت فینال جام حذفی استقلال‌ و پرسپولیس به عهده اشکان خورشیدی است. این داور 43 ساله در 17 هفته ابتدایی لیگ، حتی یک بازی لیگ برتر را به دلیل رد شدن در آزمون استعدادهای داوری سوت نزده و در این فصل هیچ قضاوتی برای سرخابی ها انجام نداده است. همچنین همین موضوع و عدم ذهنیت منفی دو تیم نسبت به قضاوت او دلیل انتخاب او بود.

به گزارش پی ام آپ، قضاوت دیدار رفت فینال جام لیگ 1402-1401 بین استقلال و پرسپولیس آخرین داوری حرفه ای اشکان خورشیدی خواهد بود و این داور پس از پایان دربی یکصد و یکم رسماً مرخصی خواهد گرفت. تست آمادگی جسمانی و شرایط سنی خورشیدی اعلام کرد، چنین تصمیمی گرفته و مسابقه بزرگی را برای خداحافظی با دنیای داوری انتخاب کرده است. چرا که اگر خورشیدی امسال از داوری اخراج نمی شد، سال آینده بازنشسته می شد. پس چه بازی بهتر از فینال پر افتخار و بزرگ جام حذفی بین استقلال و پرسپولیس برای خداحافظی؟

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا