اخبار روز

آیا خبر تغییر سن بازنشستگی در ایران واقعیت دارد؟/ بررسی جزئیات

به گزارش پی ام آپ، بر اساس مفاد ماده 66 صورت حساب برنامه هفتم تدوین شده است، سن و سابقه کار در کلیه موارد احراز صلاحیت بازنشستگی در کلیه سازمان ها و صندوق ها قابل قبول است. بازنشستگی طی برنامه هفتم در مواردی که کارفرما، دستگاه های اجرایی موضوع ماده (1) این قانون، سالانه شش ماه افزایش می یابد. قانون در صورت داشتن مدرک بیمه شوید معلمان و افراد بیشتری می توانند پس از رسیدن به شرایط بازنشستگی به کار خود ادامه دهند. تا زمانی که سن شما از 65 سال بیشتر نباشد.

بر اساس این لایحه، اساتید و قضات دانشگاه تابع قوانین و مقررات آن هستند.

تبصره 1 – صندوق های بازنشستگی که سن بازنشستگی آنها 60 سال به بالا باشد از شمول مقررات این حکم مستثنی هستند.

تبصره 2 – در مورد صندوق های بازنشستگی که فاقد حداقل سن بازنشستگی هستند، حداقل سن لازم برای بازنشستگی 53 سال در سال اول برنامه می باشد. زنان کارمندی که از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون حمایت خانواده و جوانان جمعیت مصوب هزار و 400 نفری که دارای فرزند هستند یا می خواهند صاحب فرزند شوند به ازای هر فرزند از یک سال کاهش سن بازنشستگی و برای فرزندان سوم و بیشتر یک سال تخفیف برخوردار خواهند شد. و نیم. برای هر کودک تبصره – حداکثر سنوات بازنشستگی مشمولان قانون اصلاح تبصره (2) ماده (76) قانون تامین اجتماعی (مصوب 1392/7/13) * حداکثر هفت سال و مشمولین قوانین مربوط به کارهای سخت و زیان آور در دستگاه های اجرایی ماده 1 این قانون حداکثر پنج سال مطابق با شرایط سخت و زیان آور خواهد بود آیین نامه مربوطه در مورد تعداد سال های دوستی برای سخت های مختلف و مشاغل زیان آور ظرف شش ماه پس از ابلاغ این قانون توسط وزارت تعاون. کار و رفاه اجتماعی و با همکاری سازمان اداری و کار کشور تدوین و برای تصویب به هیأت وزیران ارسال می شود.

تبصره 4- در موارد مقرر در قوانین بازنشستگی پیش از موعد به ازای هر سال کمتر از 30 سال پرداخت بیمه معادل 2 سال از سنوات محاسبه اول. حقوق یا مستمری بازنشستگی کسر می شود.

تبصره 5- حداقل سن لازم برای بازنشستگی از مشاغل سخت و زیان آور بانوان 45 سال تمام می باشد مردان 50 سال است.

تبصره 6- معافیت از پرداخت کسور بازنشستگی مازاد بر 30 سال برای افرادی که سنوات بیمه آنها از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون بیش از 30 سال باشد. شرایط و ضوابط عام و خاص مد نظر است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا