اخبار روز

آیا سن بازنشستگی در ایران افزایش می یابد؟


به گزارش پی ام آپ، داوود منظور با اشاره به افزایش سن بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: صندوق‌های بازنشستگی دارای عدم تعادل شدید هستند و منابع و مصارف آن‌ها با یکدیگر سازگار نبوده و با کسری مواجه هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: بنابراین باید اصلاحاتی در ضوابط بازنشستگی انجام شود که به آن اصلاحات متریک می گویند.

وی ادامه داد: در لایحه برنامه هفتم این اصلاحات پیش بینی شده است که برخی از آن ها به سن بازنشستگی برمی گردد و با تدابیر خاصی سن بازنشستگی به تدریج تا پایان برنامه هفتم افزایش می یابد.

منظور از وجود اصلاحات دیگری در همین زمینه خبر داد و گفت: امیدواریم این اصلاحات به افراد در سن کار کمک کند تا منابع صندوق های بازنشستگی را افزایش دهند تا صندوق ها بتوانند خدمات شایسته ای به بازنشستگان ارائه کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع صندوق های بازنشستگی خدماتی که بازنشستگان انتظار دریافت آن را دارند محقق نمی شود که نارضایتی ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در طول برنامه هفتم تلاش می کنیم با اصلاحاتی که انجام می دهیم منابع صندوق های بازنشستگی را بهبود و افزایش دهیم و نهاده ها افزایش پیدا کند و طبیعتا صندوق ها بتوانند درخور تامین کنند. و خدمات پایدار به بازنشستگان

منظور همچنین درباره تاثیر افزایش سن بازنشستگی در اشتغال جوانان گفت: باید فرصت های شغلی جدیدی برای جوانان ایجاد شود. اگر بخواهیم جوانان را به کار بگیریم نباید فردی را که هنوز در سن کار است و توانایی کار دارد را از بازار کار خارج کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: باید به فکر جوانان باشیم و فرصت های شغلی جدید ایجاد کنیم. یکی از اهداف دولت ایجاد یک میلیون فرصت شغلی جدید در سال است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا