اخبار روز سینما

رقابت بر سر پخش آنلاین فیلم ها!

همزمان با پخش آنلاین فیلم های مختلف روی سکوها، تعداد فیلم ها در جدول اکران افزایش می یابد و رقابت در اکران سینما برای جذب مخاطب سخت می شود که این اتفاق به دلیل فروش فیلم رخ داد. یک فیلم این سوال پیش می آید که آیا به زودی تعداد فیلم های آماده اکران روی سکوها افزایش می یابد؟

از سال 2019 که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها، اکران های آنلاین روی پلتفرم های اینترنتی راه اندازی شد، فراز و نشیب های زیادی در این بخش وجود داشته است. اگرچه آماری از میزان فروش فیلم و تعداد تماشاگران این فیلم ها تاکنون به صورت «رایگان» در اختیار مخاطبان قرار نگرفته است و تنها باید به گزارش های ارسالی تکیه کرد، اما بسیاری از کارشناسان سینمایی در ادامه تاکید کرده اند. از این نوع فرافکنی ها و آن را یک فرصت می بینند، باید بدانند فیلم هایی را که شرایط نمایش در سینماها را ندارند و نمی توانند مخاطبان زیادی را جذب کنند، به نمایش بگذارند.

اگرچه اکران آنلاین در ابتدا شروع سختی داشت، اما پس از مدتی روند نزولی شروع شد و برای مدت نسبتاً طولانی هیچ فیلمی به این شکل اکران نشد. با این حال، مدت‌هاست که برخی از فیلم‌ها پس از پایان نمایش عمومی خود در سالن‌ها، به سکوها می‌روند تا در آنجا نیز به فروش بلیت ادامه دهند. فیلم های «تی تی»، «حناس» و «کلام آخر» از جمله آثاری بودند که تا چندی پیش روی پلتفرم ها به صورت آنلاین منتشر می شدند.

در حال حاضر فیلم «استوا» که اواخر اسفندماه اکران شد به همراه «تالاخون»، «بانک زاده ها» و «غریب» با قیمت بلیت از 20 هزار تومان تا 60 هزار تومان روی سکوها به نمایش درآمده است. برخط. .

این در حالی است که «غریبه» از جمله فیلم هایی است که همچنان در برخی سالن ها اکران می شود، اما به نظر می رسد با تصمیم مالک و سرمایه گذار فیلم (سازمان اوج) که در سال جاری نیز اعلام شده بود، اکران اینترنتی آن را آغاز کرده است. گزارشی که توانست در یک روز بیش از یک میلیارد تومان درآمد کسب کند. فروش داشته باشید!

اما علاوه بر فیلم‌هایی که ذکر شد و فیلم‌های کوتاه و مستندی که هر از چندگاهی مسیر آنلاین را طی می‌کنند، فیلم‌های دیگری نیز برای نمایش آنلاین آماده می‌شوند. از جمله فیلم «اکتبر» که محصول مشترک ایران، ترکیه و گرجستان به کارگردانی عباس مرادیان است آخرین مراحل پس از تولید خود را پشت سر می گذارد.

اگرچه اکران آنلاین فیلم سینمایی «غریبه» به کارگردانی محمدحسین لطیفی در حال حاضر کمی دور از انتظار بود، اما به هر حال این روش راهی برای در دسترس قرار دادن این فیلم برای مخاطبان وسیع تری است که امکان یا علاقه دارد. رفتن به سینما، به خصوص نه در شرایط اقتصادی فعلی. این نکته را نیز باید اضافه کرد که برخی از اهالی سینما و سینما معتقدند که برجستگی یک فیلم کمدی در سینماها و اختلاف بیش از 100 میلیارد تومانی آن با فیلم دوم در گیشه، ممکن است در حال حاضر باعث دلسردی از اکران فیلم های دیگر شود. . یا آنها را مستقیماً به صفحه آنلاین بکشید.

بر اساس فهرست بلندبالای فیلم‌هایی که قرار است اکران شوند که شامل فیلم‌های دو سال پیش جشنواره فجر می‌شود، این گمانه‌زنی وجود دارد که آیا باید منتظر رشد بیشتری در اکران آنلاین باشیم. به خصوص برای فیلم هایی که علیرغم حضور در جشنواره فجر از نظر برخی منتقدان فیلم تلویزیونی محسوب می شوند و در اکران سینمایی موفق نیستند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا