اخبار روز

تراشه کارت سوخت، جایگزین کارت های بانکی در سامانه مدیریت مصرف سوخت میشود! /افزایش تولید بنزین

به گزارش پی ام آپ، جلیل سالاری درباره جایگزینی کارت های بانکی با کارت سوخت برای پرهیز از واردات تراشه کارت سوخت بدون تغییر سهمیه بنزین، گفت: در مجموعه پالایش تنها 9035 کارت خام وجود داشت که در صورت عدم تغییر سهمیه بنزین، تراشه های کارت سوخت جایگزین می شوند. در حالی که سالانه حدود یک میلیون خودرو به چرخه حمل و نقل اضافه می شود و مردم نیز به کالاهای تکراری نیاز دارند، باید همیشه دو تا سه میلیون کارت خام ذخیره داشته باشیم.

واریز تعداد زیادی کارت سوخت در دفاتر پست

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه سال گذشته بیش از سه میلیون کارت سوخت تولید و به شرکت پست تحویل دادیم، اما اکنون تعداد زیادی کارت در دفاتر پست باقی مانده است، گفت: ساماندهی سوخت، کارت ها با هدف مدیریت مصرف بنزین ساخته می شوند، دیدگاه ما این است که علاوه بر خودروهایی که وارد چرخه می شوند، تعدادی خودروی فرسوده را نیز حذف کنیم. زیرا در سال 2012 حدود 19 میلیون خودرو در تردد داشتیم اما اکنون این رقم به 30 میلیون رسیده است.

سالاری با تاکید بر اینکه این میزان خودرو سالانه حدود یک میلیارد لیتر سوخت مصرف می‌کند. یعنی باید تولید بنزین را روزانه سه و نیم میلیون لیتر که معادل پالایشگاهی مثل تبریز است افزایش دهیم تا کسانی که کارت سوخت فعال دارند شناسایی شوند.

وی در گفت و گوی تلویزیونی با تاکید بر اینکه در این طرح اگر فردی کارت سوخت خود را ترک کند می تواند به سامانه کارت باقی مانده در جایگاه های سوخت مراجعه کند، گفت: همچنین سامانه پشتیبانی را تقویت کرده ایم تا خرابی کارت هوشمند سامانه سوخت کاهش یابد،این اتفاق افتاد و حتی برای اولین بار در کشور با کمک یک شرکت دانش بنیان دستگاه کارتخوان را جانمایی کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه اطلاعات خودروها برای تعویض کارت های بانکی با کارت سوخت را نداریم، گفت: اطلاعات خودرو در اختیار پلیس راهور ناجا و پلیس راهور است. آن را در اختیار ما قرار دهید تا بتوانیم ادغام را انجام دهیم. همانطور که در سامانه سپهتن (ردیابی هوشمند تردد ناوگان) نیز به جای بارنامه های رسمی سهمیه سوخت با این سامانه اختصاص یافت.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا