اخبار روز

روند نزولی قیمت آپارتمان های پردیس!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، مشاهدات میدانی نشان می دهد که نظارت مستقیم دولت بر بازار مسکن در هفته های اخیر باعث کاهش قیمت ملک به ویژه در شهر پردیس شده است. اما با وجود این تغییرات در بازار املاک پردیس، وضعیت فعلی بازار املاک در این حوزه چگونه است و قیمت ها تا چه اندازه روند نزولی داشته است؟

روند نزولی قیمت آپارتمان های پردیس!/جزئیات

نرخ کاهش قیمت آپارتمان در پردیس

یکی از مشاوران املاک در این حوزه می گوید: معامله با برخی مشاوران املاک در پردیس باعث کاهش قیمت قابل توجهی در آپارتمان های این منطقه شده است. اکنون یک آپارتمان 87 متری که تا همین یک ماه پیش در فاز 11 2.4 میلیارد تومان ارزش داشت، اکنون به 1.93 میلیارد تومان کاهش یافته است.

البته برخی دیگر از صاحبان مشاغل املاک و مستغلات دلایل دیگری از جمله افزایش سرسام آور قیمت ملک در این حوزه را کمبود تقاضا می دانند. آنها همچنین معتقدند که قیمت ها قبلاً به حدی افزایش یافته بود که مشتریان دیگر کشش لازم برای پاسخگویی را نداشتند و در نتیجه تقاضا نیز به شدت کاهش یافت.

یکی دیگر از مشاوران املاک در شهر جدید پردیس می گوید: اخیراً قیمت ها به قدری بالا رفته که خرید را برای مردم سخت کرده است، اما در یک ماه اخیر قیمت ها کمی کاهش یافته است.

وی ادامه می دهد: به عنوان مثال قیمت یک آپارتمان نوسازی شده که در گذشته 4.5 میلیارد تومان قیمت داشت، اکنون به 3.9 میلیون تومان کاهش یافته است.

اگرچه مشاهدات میدانی از بازار املاک شهرک جدید پردیس نشان می دهد که قیمت واحدهای مسکونی در این منطقه طی یک ماه گذشته کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است، اما صاحبان مشاغل در این منطقه می گویند اکنون بازار خرید و فروش تقریبا بسته است. آنها همچنین رکود فعلی و کاهش تقاضا را یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت اخیر عنوان می کنند.

یک مشاور املاک در این باره توضیح می دهد: با نظارتی که بر بنگاه های املاک انجام شد، قیمت ها کاهش پیدا کرد، اما از طرفی خرید و فروش چندانی وجود ندارد.

این مشکلی است که تقریباً همه صاحبان مشاغل در این منطقه از آن شکایت دارند. آنها معتقدند تا چند وقت پیش به خصوص قبل از عید معاملات وضعیت بهتری داشت، اما اکنون یافتن کالایی برای خرید و فروش بسیار سخت شده است.

یکی دیگر از مشاوران املاک در شهر جدید پردیس نیز در این باره می گوید: بهمن ماه سال گذشته یک واحد در منطقه پردیس به قیمت حدود دو میلیارد و 100 میلیون تومان خریدم. وقتی او آمد نتوانستم برایش مشتری پیدا کنم. تا همین 20 روز پیش 3 میلیارد تومان بود و مجبور شدم نزدیک به 80 میلیون تومان زیر نرخ بفروشم.

پیش بینی قیمت آپارتمان در پردیس

حال با وجود کاهش قیمت ها باید دید چشم انداز قیمت در این حوزه چگونه است و آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید خانه در شهر جدید پردیس است یا خیر؟

فعالان بازار مسکن معتقدند کاهش قیمت آپارتمان در یک ماه گذشته فرصت مناسبی را برای خریداران واحدهای مسکونی پردیس فراهم کرده است و به همین دلیل اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار مسکن است.

آنها همچنین می گویند بر اساس تجربه چند سال اخیر این کاهش قیمت موقتی است و احتمال می رود از تیرماه دوباره قیمت ها افزایش پیدا کند تا جایی که برخی افزایش قیمت را حتی تا 500 میلیون تومان در دوم پیش بینی می کنند. نیمی از سال این در حالی است که در شرایط فعلی حتی برخی از مالکان حاضر به فروش ملک خود با تخفیف های عمیق هستند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا