اخبار ارز دیجیتال

آنچه کاربران ارزهای دیجیتال باید درباره بازیابی تراکنش های اشتباه در نوبیتک س بدانند

انتخاب شبکه انتقال درست نکته مهمی است که کاربران بازار ارزهای دیجیتال هنگام جاب هجایی و انتقال رمزارز باید به آن دقت داشته باشند. برای انتقال دارای رمزارزی، کاربران باید دقت کنند که به‌عنوان بپردازند، مثلاً اگر آنها را در کیف پولشان بر روی شبکه ترون (TRC20) استفاده کنند، برای انتقال این دارایی به صرافی، آدرس شبکه ترون را از پروفایلشان در صرافی انتخاب و کپی کنند.

شبکه انتقال، هم در کیف پول و هم در صرافی ارز دیجیتال مشخص شده است. همچنین کاربران باید توجه داشته باشند که مقصد کیف پول، آدرس همان توکنی باشد که می‌خواهند انتقال دهنده و آدرس کیف پول توکن دیگری را برای یک توکن آن خاب نکنند.

اگر شبکه یا توکن اشتباه انتخاب می‌شود و به‌دنبال آن می‌شود، تراکنش اشتباه ر خ می‌دهد، کیف پول برای توسعه بازیابی را انجام می‌دهد. مادامی که هدف، کیف پول معمولی است از نرم افزاری یا سخت افزاری باشد، بازگشت و دریافت شده به کمک کیف پول مورد استفاده یا حتی اکسپورت کلید خصوصی از کیف پول معمولی به کیف پول دیگر، کار ساده است. آفلاین و جدا از کی ف پول‌های واسط باشد، فرآیند و بازیابی متفاوت و پیچیده خواهد بود. ایجاد امکان ساخت و امضاء تراکنش به صورت آفلاین در کنار زمانبر انجام شده و سه به صورت امن، اضافه به سیستم انتقال می‌کند.

از آنجایی که صرافی نوبیتکس از هیچ گونه پلتفرم واسط برای ساخت و نگهداری کیف پول استفاده نمی‌شود و همچنین مجموعه‌ای از ولت‌های نوبیتکس به‌صورت کاملاً سرد (که نمی‌شود ساخت و امضاء تراکنش به صورت آفلاین است) و چندامضایی نگهداری می‌شوند، برا ی بازیابی دارایی‌ها به ارسال اشتباه. شده، پروسه پرهزینه و زمانبری باید طی کند.

جستجوی نوبیتکس برای راحت تر شدن روند بازیابی تراکنش ها

فرآیند بازیابی تراکنش اشتباه شامل درخواست کاربر برای پشتیبانی، ثبت اطلاعات اولی ه، ارسال ایمیل استعلام و تایید، ارسال ایمیل صورت اعلام هزینه، انجام تراکنش، اطلاع‌رسانی در نبود موجودی کافی در حال حاضر نیز ادامه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و نوبــتکس]و نوبیتکس،]تایید، امکان رصد مراحل مختلف، با کاهش مدت زمان انجام بازیابی، تجربه بهتری برای فر آیند باز تراکنش های اشتباه ارائه می دهد. بهبود ثبت درخواست بازیابی کاهش برای رفتن و برگشت های دریافتی از کاربران و پرداخت هزینه بازیابی در دستور کار قرار گرفته و تا انتهای آن بهار ۱۴۰۲ رونمایی خواهد شد.

چرا باید در هنگام واریز رمزارز حواسمان را جمع کنیم؟

فرقی نمی‌کند از شبکه‌های مختلف استفاده کند یا کدام رمز را انتخاب کنید یا بردارید. همیشه لازم است تا هنگام انجام تراکنش رمزارزی بیش از هر زمان دیگری به نوع آدرس مقطوع توجه داشته باشید و مطمئن شوید که مقصد شما، از توکن و شبکه مورد نظرتان پشت ایبانی می‌کند.

به علاوه لازم است تا مقصد را قبل از انجام تراکنش چند مرتبه بررسی کنید تا از درس تی مطمئن شوید. چراکه تراکنشهای بلوکچینی بدون برگشت هستند و حتی اگر به بازیابی توسط کیف پول هدف امید داشته باشید، باید مدت زمان زیادی را با هزینه منتظر بمانید تا دارایی شما به کیف پولتان برگردد.

این موضوع برای برخی از اکسچنج ها ممکن است وجود نداشته باشد چرا که انتخاب اکسچچ نگهداشت کلید ویژه به صورت آنلاین بوده و فرآیند بازیابی را می توان به صورت خودکار و حتی به کمک کیف پول های واسط انجام داد. انتخاب نوبیتکس نگهدارنده دارایی به صددرصد امن بوده است و هیچگاه شرایط سهل بازیابی برای داشتن افرادی که به اشتباه توکن ارسال کرده اند را به کیف پول های ک اران خود نخواهند داد.

آخرین آمارها از بازیابی تراکنش های اشتباه در نوبیتکس

میلیون‌ها تراکنش واریز و دارای رمزارزی توسط کاربران نوبیتکس ا نجام در این بین تا پایان فروردین ۱۴۰۲، تنها ۵/۰۱۵ درخواست بازیابی توسط کاربرانی که تراکنش اشتباه کرده‌اند ثبت شده است. از این تعداد دو هزار و 428 مورد درخواست‌ها به‌طور کامل انجام و اجرای بازی ابی برای این دسته از کاربران تکمیل شده است.

در مقابل 2528 درخواست بازیابی انجام شده در نوبیتکس وجود دارد که یا در نوبت بازیابی است، یا بازیابی آنها در حال حاضر برای نوبیتکس امکان پذیر نیست. تعداد قابل توجهی از درخواست‌ها در مورد توکن‌های فیک، بی‌ارزش یا با ارزش کم‌تر از هزینه بازیابی است که تعداد آنها به بیش از 700 مورد می‌رسد و اندازه‌گیری می‌شود ی تعداد دقیق آن با توجه به نوع توکن، نوع شبکه، عمده کارمزدهای هر ش بکه و … امکان پذیر نیست .

درخواست‌های بازیابی کاربران در حال حاضر شامل ۴۸ شبکه مختلف و بیش از ۴۴۹ نوع رم زارز است که برای همه این شبکه‌ها و رمزارزها را مشمول گذر زمان می‌کند.

USDC ه ترون، BUSD روی شبکه اسمارت چین، MATIC روی شبکه اتریوم و USDT روی شبکه پالیگان با اضافه شدن کر دن مکانیزم ساخت و امضاء تراکنش به صورت آفلاین با شارژ در حساب کاربری درخواست کننده، با دریافت کارمزد بازیابی صفر یا بسیار انجام می شود.

در مقابل نوبیتکس برای جلوگیری از اشتباهات کاربری

بازیابی تراکنش‌ها صرفاً در موضوع واقعی پیدا می‌کند که استفاده با واریز از تباهی دسترسی خود به دارایی‌هایش را از دست بدهد. نوبیتکس برای جلوگیری از اشتباهات اینچنینی، هشدارهای احتمالی را در صفحه اصلی د اشبورد، هنگام ایجاد کیف پول و در زمان واریز رمزارز به نوبیتکس به کاربر نمایش می دهد اما با این وجود تعدادی از کاربران علی بدون تمام هشدارها، اقدام به واریز می کند. توکن‌های پشتیبانی‌شده می‌سازند. پیش‌بینی کیف پول کاربر و انجام عملیات تراکنش بازیابی به واسطه ماه‌سازی سرد دارای کاربران ذخیره شده هرگز به صورت خودکار امکان پذیر نیست و خودکارسازی این فرآیند حتی در برنامه‌های آینده نوبیتکس وجود ندارد.

چرا که اولویت اصلی نوبیتکس حفظ امنیت دارایی کاربران خود بوده و روند بازیاب ی توکنهای ارسالی اشتباه پایین‌تری نسبت به حفظ امنیت دارایی دیگر کاربر آن دارد. همچنین از کلیدهای خصوصی ولت درگیر، در پلتفرم‌های واسط آنلاین هم به‌دل یل مخاطرات به اثبات رسیده از حیث رمزنگاری برای کیف پول سایر کاربران، جزء خطوط قرم ز نوبیتکس می‌شود.

مسئولیت نوبیتکس برای بازیابی تراکنشهای اشتباه

آنطور که در قوانین و شرایط استفاده از خدمات نوبیتکس، ممکن است با ذخیره تا ماه‌ها به طول انجام شود و «نوبیتکس در قبال بازیابی توکن‌هایی که کاربران به اشتباه ارسال کرده‌اند و هیچ گونه مسئولیتی ندارند». حتی اگر تراکنش اشتباه با مسئولیت شخص کاربر انجام شده باشد، با این وجود نوبیت کس تلاش خود را برای بازدن دارای کاربران به کار می‌گیرد. باز هم ممکن است پیگیری‌های نوبیتکس به کشف با در بسته شدن ممکن باشد.

پروسه استعلام مجدد و دریافت هزینه مورد نظر کاربر برای انجام روش بازیاب ی، از طریق ایمیل به صورت معمول از یک ماه طول می‌کشد و بیش از 30 درصد از علایم نوبیتکس است، از طرف کاربر بدون پاسخ می‌ماند یا کاربر مجددا آدرس کیف پول. ن وبیتکس خود را که امکان ارسال توکن مورد نظر به آن وجود ندارد در پاسخ به ایمیل ارسال می‌کند. در این مواقع لازم است تا پیگیری‌های مجدد به‌صورت رفت و برگشت انجام شود که در یک موضوع بازیابی را طولانی‌تر می‌کند.

همچنین بیش از 30درصد از کاربران در زمان بازیابی هزینه‌های مورد نیاز برای آنجا برای بازیابی را نمی‌توانند انجام دهند. به تعداد 31 مورد درخواست بازیابی بیت‌کوین ارسال شده بر روی BEP2، 5 مورد از کاربران آدرس درست برای بازیابی تراکنش ارسال کرده و باقی کاربران مجزا یا آدرس نوبیتکس خود، یا آدرس اکسچنج‌هایی که آنها نیز این توکن معادل را پشتیبانی می‌کنند. نمی‌توانند ارسال کنند، این در حالی است که در حال حاضر بیش از 2 ماه از ارسال ایمیل درخواستی برای ارسال پیام‌های هدف به کاربران برای استعلام آدرس بازیابی به شکل صحیح توسط کاربر می‌گذرد و آمار آدرس‌های صحیح برای ارسال افزایش یافته است.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا