اخبار ورزشی

آنها فوتبال را به قهقرا رساندند

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران گفت: فوتبال ایران وارد دوران جدیدی شده بود، اما وقتی آقایان دیدند فوتبال از ریل خارج شده است، از روی حسادت، کینه توزی و توهین به مردم این کار را کردند و آنها را در مقابل فوتبال این همه قرار دادند. ایرانیان در همه جای دنیا افتخار می کنند.» آنها این کار را کردند، آنها این کار را کردند. این فوتبال به قهقرا کشیده شد.

به گزارش پی ام آپ، شهاب عزیزخادم درباره آخرین وضعیت شکایت خود از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در دادگاه گفت: مهم این است که من جواب خود را گرفتم و منتظر این پاسخ بودیم. عده ای خود را خارج از قانون می بینند و احساس می کنند دست سنگینی هستند، فدراسیون ما از دل مجمع، توسعه، قانونمندی زاده شد، اما آقایان از دل توطئه بیرون آمدند. درک ما از توسعه درست بود و فدراسیون ما نمایش شایستگی، صداقت، راستی، درستی، کارآمدی و پاکی بود، اما دروغ نمایشی نبود.

وی افزود: مردم ایران آگاه و فهمیده هستند. آنها تشخیص می دهند و این وحی خورشید است که بندگان راستین و راستین هستند و بر اساس دروغ و نیرنگ فریب خورده اند. نتایج انتخاب ما این را نشان می دهد. همه شاهد نتایج درخشانی بودند که در تمام زمینه ها در دوره ما رخ داد. فوتبالی که تبدیل به یک هیولا شده بود، اما سریع ترین صعود را به جام جهانی داشتیم، بدهی ها را پرداخت کردیم، فوتبال را در همه زمینه ها به آرامش رساندیم و بعد از آرژانتین، تیم ایران پیاپی ترین بردهای دنیا را داشت. و این موضوعات باعث دلگرمی مردم شد و نام ایران طنین انداز شده بود، تیم امید از زمان ما کار خود را شروع کرد، استعدادیابی درست شروع شد، فوتبال بانوان در مسیر درستی قرار گرفت و تیم بزرگسالان تاریخی در حال پیشرفت بود، اما با یک توطئه این همه شادی را از مردم گرفتند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با اشاره به اقدامات این فدراسیون در دوران حضور خود در عرصه توسعه، تصریح کرد: کار بزرگی که در این زمینه انجام دادیم و در روزهای آینده افتتاحیه آن مطرح شد، چهار رشته تمرینی بود. یکی از آنها هیبریدی است که در جزیره کیش ساختیم و این جزیره را به پایگاه فوتبال کشور تبدیل کردیم. در زمینه دیپلماتیک نیز با قطری ها قرارداد منسجم 4 ساله منعقد کردیم تا تمامی تیم های کشورمان از اقامت و غذای رایگان برای حضور در این کشور بهره مند شوند. ما تفاهم نامه کمپ اسپایر را بستیم. کارهای مربوط به 32 هزار هکتار زمین را با حمید سجادی وزیر ورزش پیش بردیم تا ایران محور منطقه شود و اگر این ظلم صورت نمی گرفت از الان شروع می شد و کشورهای آسیایی. Central نیز می تواند از آن استفاده کند.

عزیزی خادم ادامه داد: تیم ملی بهترین شرایط و امکانات رفاهی را داشت، پاداش آنها داده شد و پروازهایشان کاملا رایگان بود. فوتبال ایران وارد مرحله جدیدی شده بود اما وقتی آقایان دیدند فوتبال روی ریل است، از روی حسادت، بدخواهی و توهین به مردم و قرار دادن آنها در مقابل هم، با فوتبالی که همه ایرانیان در همه جای دنیا دارند این کار را کردند. نگران بودند. از. این فوتبال به قهقرا کشیده شد. صعود به جام جهانی و جام ملت ها حدود 16 میلیون دلار به حساب فدراسیون آورد که البته این پول در فیفا و AFC است. همه این مسائل ابتدا به لطف خدا و سپس با تلاش من و هم تیمی هایم اتفاق افتاد، چون همه یادشان است قبل از آمدن ما فرصت صعود به جام ملت ها را تا حد زیادی از دست داده بودیم. من و همکارانم این کار جمعی را انجام دادیم. پس از صعود به جام جهانی حدود 90 میلیارد تومان بلیت فروخته شد که اکنون در صورت های مالی فدراسیون درج شده است. یعنی ما یک فدراسیون ورشکسته ای را جهانی کردیم که تا ته دنیا رفته بود. او در شرایطی در فضای بین المللی قرار گرفت که نه امید بود و نه فرصت.

وی خاطرنشان کرد: دنیا پر از عذاب است و چیزی در این دنیا گم نمی شود. دنیا یک آینه است. شما نمی توانید توطئه، ریا، دروغ و نفرت بکارید و به جنگ درستی و صداقت بروید. او چه کرده بود؟ همین اعضای هیئت مدیره برای صعود به جام جهانی حدود 700 دلار پاداش گرفتند. چه می شود که بعد از رفتن من در این شرایط اقتصادی، 20 هزار دلار می گیرند و مطالبات کلان زیادی دارند. الان بحث سکه مطرح شده است. این رفتار و عملکرد باعث ایجاد انزجار عمومی در جامعه شده است. چرا این همه توهین و دروغ و تهمت را به فدراسیونی نسبت دادند که انضباط مالی لازم را داشت و با قدرت و پاکی و صداقت کار می کرد؟ اکنون می بینید که از مردانی که روندشان ایجاد بدهی و گرفتن بدهی است چه چیزی بیرون می آید. افراد ناکارآمد چیزی جز آزار دادن و دروغ نمی دانند.

رئیس سابق فدراسیون اعلام کرد: نمی توان با ظلم به جایی آمد و انتظار به ثمر نشستن داشت. من مطمئن هستم که تک تک این افراد با جریمه سنگین و بیش از آنچه فکر می کنید در دیوان عالی کشور محاکمه خواهند شد زیرا ذائقه مردم را ترش کردند. همه آزادانه در قطار فدراسیون که ما روی پیست گذاشتیم نشستند و فوتبال راهش را پیدا کرده بود. چه لزومی داشت که این توپ فوتبال را بزنیم و آن را از بین ببریم؟

عزیزی خادم با اشاره به پرونده ویلموتس گفت: بزرگ ترین ابعاد این فاجعه را در آینده نزدیک خواهید دید. تیم وکلای ما که شامل رفیعی، وثوق احمدی و یک وکیل اسپانیایی بود که همیشه به یورو پرداخت کردیم، موضوع را به مدت یک سال پیگیری کردند و توانستیم درخواست 6.5 میلیون یورویی این مدیر را به 3،5 میلیون یورو کاهش دهیم. این دستاورد بزرگی بود چرا که باید از حقوق مردم دفاع کنیم اما جدا از این مبلغ، اموال فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس به دلیل بدهی به شستا در این پرونده به خطر افتاده است. حالا افرادی که ساختمان فدراسیون را خشت به خشت تخریب کردند باعث شدند این ساختمان که در زمان محمد دادکان خریداری شده بود دیگر متعلق به فدراسیون نباشد. همین افراد الان شاکی هستند و منابع اقتصادی و امکاناتی را که ما تهیه کرده بودیم هدر دادند و دوباره فدراسیون را بدهکار کردند.

عزیزی خادم تصریح کرد: الان شستا نوشته و می خواهد اجاره کند. در غیر این صورت باید ساختمان فدراسیون را تخلیه کنند. آوردن ویلموتس یک اشتباه و یک اشتباه استراتژیک بود. چرا وقتی منابع مالی ندارید تعهد بدهید؟ قیمت این ملک در حال حاضر حداقل 4-5 برابر شده است و در صورت تصویب، ساختمان فدراسیون و 3 دانگ ساختمان پرسپولیس بیش از 400 تا 300 میلیارد تومان قیمت خواهد داشت. چه کسی می خواهد آنها را پس بگیرد؟ چرا این افراد اجازه بازگشت دارند؟

و افزود: اگر بخواهم شکایت کنم تا یک سال و نیم دیگر به شکایت من در کمیته اخلاق رسیدگی نمی شود. بعد از 2 ماه از اخراج غیرقانونی می آیند، ما را که این همه خدمت کرده ایم و درست کار کرده ایم محروم می کنند. در شرایطی که سبک جدیدی را معرفی می کردیم. فوتبال ایران به عنوان الگویی برای سایر سازمان ها، ارگان ها و حتی وزارتخانه ها توسعه یافت. فوتبالی که خاکسترش به پرواز درآمد، یک سال بعد از حضور ما در همه عرصه ها از نظر پیشرفت و نتیجه چه شد، آیا مشغول بهترین شدن آسیا بود؟ در این فوتبال حتی یک زمین تمرین هم نداشتیم اما مقابل غول های اقتصادی آسیا به خود افتخار کردیم و نام ایران را بر سر زبان ها انداختیم.

رئیس سابق فدراسیون گفت: برای پروژه ویلموتس بیش از 500 تا 600 میلیارد هزینه شده و هنوز چیزی بسته نشده است. از وضعیت دستیاران این مربی اطلاعی ندارم. سوال من این است که آن افرادی که آگاهانه خود را به نام بیماری و درد پاک کردند، چگونه دوباره سر خود را پیدا خواهند کرد؟ آنها فوتبال را تبدیل به یک بیابان خالی کرده بودند و همه اعتقاداتشان خیالی بود اما ما این فوتبال را گلستان کردیم و ساختیم. فوتبالی که آسیا به آن افتخار می کرد و باعث اتحاد، غرور ملی و شور و نشاط عمومی شده بود. با این حال آنها یک بار دیگر فوتبال را به بیابانی تبدیل کردند که در آن فقط می توان فانتزی را باور کرد. من به عنوان یک ایرانی می خواهم برای افراد دلسوز که می توانند کاری انجام دهند کاری انجام دهم. شاید بروند کلبه یا چادر برای فدراسیون بخرند! چون اینها هنوز گران نیستند. شک نکنید که این اتفاقات به زودی رخ خواهد داد.

عزیزی خادم افزود: وقتی یورو 12 هزار تومان بود این آقایان برای پرداخت طلب ویلموتس 2 میلیون یورو از پتروشیمی فن آوران گرفتند. در زمان ما 25 میلیارد تومان به شستا پرداخت شد، اما سهل انگاری، سهل انگاری و قرارداد اشتباه این فضا را به این شرکت داد تا پول خود را به قیمت روز یورو مطالبه کند. لردها با ویلموتس قراردادی امضا کردند که هیچ چارچوب و عرف نداشت. آن هم آمد و فوتبال ما را در نتیجه منابع مالی و سرمایه اجتماعی نابود کرد. شستا به ما کاری نداشت. مردان نزد او رفتند. اگر ببیند نمی تواند منابع مالی را تامین کند مربی ای مثل قلعه نویی را هدایت تیم می گذارد. حتی می شد به این مربی گفت که ما پول نداریم و شک نکن برای نام ایران به تیم ملی می آمد نه اینکه سرمایه اجتماعی یک کشور را از بین ببرد، یک مدت برود و بعد. با ملایمت کردن شرایط برگرد و خودت را مثل یک ناجی نشان بده در نهایت، بدترین نتایج را کسب کنید.

وی گفت: ای کاش حتی یک خشت از ساختمان فدراسیون برداشته نشود بلکه حق شرکت شستا که متعلق به مردم است داده شود. در زمان وزارت سلطانی فر چندین بار با مدیران شستا صحبت کردم. ما با شریعتمداری و عبدالمالکی، وزیران سابق کار صحبت می کنیم. بخشی از بدهی به شستا را پرداخت کرده ایم و به دنبال آن بودیم که قسمت دوم را یا به صورت تبلیغاتی و یا با پرداخت 4 تا 5 فقره چک پرداخت کنیم. بعد از اینکه ما رفتیم فدراسیون 7-8 ماه با شرایط غیرقانونی و غیراخلاقی فعالیت کرد. قسمت مهم این قرارداد عدم پیگیری بحث بود و شرایط سختی برای فوتبال در پیش است. یکی از وظایف مهم ما تامین منابع است. در این موضوع نه تنها بدهی ها را پرداخت کردیم، بلکه بعد از بازی با عراق که صعودمان قطعی شد، تمام پاداش های بازیکنان برای صعود به جام جهانی را هم پرداخت کردیم. حتی برخی از بازیکنان برای دریافت پاداش برای جام جهانی 2018 روسیه به من مراجعه کردند، اما با وجود قیمت بالای دلار، پاداشی را که به آنها تعلق می‌گرفت، تسویه کردیم.

رئیس سابق فدراسیون از اقدامات خود برای ساخت ساختمان جدید فدراسیون در مرکز ملی فوتبال خبر داد و تصریح کرد: اقدامات اولیه برای ساخت این ساختمان را انجام داده و حتی به مرحله طراحی ماکت رسیده ایم. رایگان. تیم ایران این کار را کرده بود. اگر این اتفاقات رخ نمی داد ما هم اکنون عملیات اجرایی این ساختمان و همچنین زمین های کیش را آغاز می کردیم. بدون صرف هزینه، اگرچه هزینه طراحی قابل توجه بود، اما این طرح برای ساخت یک ساختمان 9 طبقه تهیه شد.

عزیزی خادم در خصوص وضعیت شکایت اخیر خود و اینکه مهدی تاج مدعی رد شدن این شکایت شده است، توضیح داد: پاسخ خود را دریافت کردیم و همین انتظار را داشتیم. قضاوت با مردم است. او به عنوان سخنگو عمل می کند، اما وقتی کمیته اخلاق به شکایت من پاسخ نداد، به دادگاه رفتم. البته اگر رای علیه من یا مخالف هیئت مدیره باشد، می توانیم اعتراض کنیم. همچنین با تیم حقوقی و وکلای خود مشورت خواهیم کرد. من هم همین انتظار را داشتم و به همین دلیل با توکل به خدا جلو می رویم. باید دید وکلای ما چه تصمیمی می گیرند. ما جوابی داریم که منتظرش بودیم

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا