اخبار روز

اعمال 30 درصد افزایش در نرخ حمل و نقل از 31 اردیبهشت!

به گفته پی ام آپ، مهرداد حمدالهی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به افزایش 30 درصدی کرایه بار از31 اردیبهشت ماه 1402 با مصوبه ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: در سال 97 بحثی در شورای عالی هماهنگی حمل و نقل مطرح شد. ، که برای محاسبه کرایه حمل بر اساس شاخص تن استفاده می شد تا در صورت نیاز مورد استفاده و به روز رسانی قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از سال گذشته مقرر شد ستاد تنظیم بازار مجوز تعدیل نرخ بار را صادر کند و از این حیث ستاد مذکور با افزایش 30 درصدی موافقت کرد.

وی با یادآوری اینکه بیش از یک سال از به روز رسانی قیمت می گذرد، تصریح کرد: با توجه به تمامی مواردی که در حمل و نقل بار وجود دارد، تصمیم افزایش نرخ کرایه حمل بار از روز قبل اتخاذ و اجرایی شد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری با بیان اینکه چند شاخص در تعیین نرخ بار موثر است به مثالی در این زمینه اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال در بحث هزینه های نگهداری برای تعیین نرخ بیش از 80 قلم کالا است.

حمدالهی تاکید کرد: اگر هزینه تامین اقلام در حوزه حمل و نقل افزایش پیدا نکند، اتحادیه ها تمایلی به افزایش قیمت ندارند. متاسفانه قیمت اقلام مصرفی سر به فلک کشیده و فعالیت رانندگان با مشکل مواجه شده است. به همین دلیل تصمیم تعدیل قیمت حمل و نقل اجرایی شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه با تعدیل قیمت تا حدودی افزایش هزینه ها جبران می شود، تاکید کرد: شاخص تن کیلومتر حداقل برای محاسبه کرایه حمل بار است و با این کار حداقل حقوق رانندگان حفظ می شود. .

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان به روز رسانی مجدد قیمت ها در باقی مانده سال وجود دارد، گفت: در صورت افزایش هزینه های خرید اقلام مورد نیاز، این حق طبیعی فعالان این بخش است که درخواست تعدیل کنند. از تعرفه ها و ستاد تنظیم بازار تصمیم گیری.

وی همچنین گفت: روال حمل کالا در کشور عادی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا