اخبار روز

آمار وحشتناک پولشویی در بانک های ایران!

به گزارش پی ام آپ، حاجی رضا شکرمی گفت: در حوزه اقتصادی و پشتیبانی تولید و استخدام در سال گذشته 50 جلسه با موضوع میز کار اقتصاد و مقاومت و رفع موانع تولید با حضور مدیران و ضابطان اجرایی و همکاران قضایی در دبیرخانه برگزار شد. قدرت اقتصادی عدالت استان تهران حضور بیش از هزار نفر از مدیران واحدها و شرکت های تولیدی و فعالان اقتصادی در این جلسه تایید شد.

وی افزود: نتیجه برگزاری این جلسات به معنای کاهش 61 درصدی پرونده های ورشکستگی در سال گذشته بود و بیش از هزار واحد صنعتی که برای کسب عنوان مالکیت مشکل داشتند توانستند با کمک دستگاه قضایی و سایر مسئولان نسبت به کسب عنوان مالکیت اقدام کنند. .

قائم مقام رئیس دیوان عالی استان تهران بیان کرد: سال گذشته 41 واحد تولیدی با مشکل جدی مواجه شدند، 6 هزار و 500 کارگر در این واحدها مشغول به کار شدند و با تلاش و حمایت دستگاه قضایی استان تهران از تعطیلی این واحدها جلوگیری شد. واحدهای تولیدی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی افزود: 5 شرکت با تعداد یک هزار و 943 کارگر ورشکست شدند که با حمایت اداره کل ورشکستگی استان تهران این شرکت ها از ورشکستگی خارج شدند و در حال حاضر به فعالیت روزانه خود ادامه می دهند.

شکرمی تصریح کرد: رئیس کل دادگستری استان تهران در راستای تحقق شعار سال 1402 (رشد تولید و کنترل تورم) از واحدهای تولیدی و کارخانجات شهرستان های صنعتی استان بازدید و با کارگران، مسئولان و مدیران تولید دیدار کرد. واحدها و كارخانجات شهركها جلسه صنعتي و پس از بررسي مشكلات و مشکلات در این زمینه دستور رفع موانع را می دهد. اقدامات مهم در مبارزه با فساد و رشوه و همچنین قاچاق در سال های اخیر در دادگستری استان تهران انجام شده است و امسال نیز این اقدامات به صورت ویژه بررسی می شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: سال گذشته 329 پرونده مربوط به اخلال در نظام اقتصادی در کل دادگستری استان تهران رسیدگی شد. همچنین 11000 حساب بانکی مشکوک به پولشویی عمدتاً در زمینه قاچاق نشان فعال بودند و مسدود شدند.

وی افزود: سال گذشته 119 پرونده مهم برای مبارزه تشکیل شد فساد اقتصادی گفتنی است، همچنین در سال گذشته پس از اقدامات قانونی توسط دادگستری استان تهران، حدود 376 میلیارد ریال وصول از متهمان و مفسدان به بانک ها و سازمان مالیاتی پرداخت شد. در خصوص پرونده های چند شاکی نیز تعداد زیادی از این پرونده ها در دادگستری تهران رسیدگی و حل و فصل شده است. در رابطه با چند پرونده بزرگ و مهم تعاونی از جمله سامان الحجج، البرز ایرانیان، افضل توس که مجموعاً 2 میلیون و 700 هزار شاکی داشتند، به دادگاه پرداختند. و با اقدامات گسترده دادگستری استان تهران، احکام پرونده های مربوط به این تعاونی ها اجرا شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه 813 پرونده چند شاکی در دادگستری استان تهران وجود دارد، تاکید کرد: رسیدگی و اجرای احکام در این پرونده بسیار مشکل است، اما دادگستری استان تهران در تلاش است تا پس از انجام بررسی های لازم و صدور احکام، این موارد را حل و فصل کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا