اخبار روز

آغاز وزش باد و رعد و برق در تهران

به نقل از شمانیوز

به گزارش سایت طلا، سازمان هواشناسی صبح امروز دوشنبه 24 خرداد در بعدازظهر و اوایل شب در استان تهران، مناطق البرز و کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و برخی نقاط واقع در سمنان، استان های یزد، اصفهان، مرکزی، قم، قزوین، زنجان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و مناطق مستعد گرد و خاک پیش بینی می شود.

 

همچنین حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران نیز از پایتخت نشینان خواست در هنگام رانندگی در رودخانه ها و ارتفاعات مراقب باشند.

وی از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد و گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از دوشنبه شب تا چهارشنبه 26 خرداد ماه احتمال رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد وجود دارد و این احتمال وجود دارد. تگرگ در استان تهران به ویژه در ارتفاعات. ما آنجا خواهیم بود و توصیه اکید مدیریت بحران این است که در تردد احتیاط کنید و از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران همچنین نسبت به احتمال فعالیت سامانه دوم با توجه به وقوع ناپایداری موضعی و وزش باد شدید در نقاط مستعد گرد و غبار به ویژه در ساعات عصر هشدار داد و گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی در مدت یاد شده وزش باد وزش باد شدید گاهی بسیار شدید است و در مناطق مستعد ایجاد گرد و غبار کاهش کیفیت هوا را در استان تهران به ویژه در مناطق مرکزی، جنوبی و غربی خواهیم داشت.

یزدی مهر همچنین از آماده سازی ستاد مدیریت بحران خبر داد و تاکید کرد: توصیه مدیریت بحران مبنی بر وقوع دومین سامانه احتیاط در تردد جاده ها، اطمینان از سالم بودن سازه های موقت، عدم نصب در ارتفاعات و داربست ها است. تاکید کرد: کوهنوردان آماتور و حرفه ای نباید کوهنوردی کنند از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند و افراد و خودروها زیر تابلوهای تبلیغاتی و درختان پوسیده پارک نکنند.

وی خاطرنشان کرد: از گروه‌های حساس به‌ویژه افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی و قلبی می‌خواهیم در مواقع کاهش کیفیت هوا و گرد و غبار از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند.

کیفیت هوای تهران با شاخص 113 برای گروه های حساس ناسالم است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا