اخبار روز

آغاز بهار در ژاپن با رایحه مست کننده شکوفه های آلو (+ عکس)

بهار در ژاپن فصلی باشکوه است که با خود منظره ای پر جنب و جوش پر از رنگ و بو به ارمغان می آورد. یکی یکی از زیباترین جنبه های فصل بهار در ژاپن شکوفه دادن درختان آلو است که در ژاپنی به آن ume می گویند. این گل های ظریف نقش مهمی در فرهنگ ژاپنی دارند و ارتباط نزدیکی با فرا رسیدن بهار دارند.

به گزارش زومیت، شکوفه های گیلاس (ساکورا) در قلب فرهنگ ژاپن قرار دارند، اما شکوفه های آلو قرن ها قلب مردم ژاپن را تسخیر کرده اند و هنوز هم برای این مردم ارزش دارند. آنها جزو اولین گل هایی هستند که شکوفه می دهند و معمولاً در ماه های فوریه و مارس منظره را تزئین می کنند.

در سراسر ژاپن، افتتاحیه شکوفه های آلو با جشنواره های آلو (ume matsuri) جشن گرفته می شود. پارک های عمومی، زیارتگاه ها و معابد با درختان آلو تزئین شده اند و منظره زیبایی را ایجاد می کنند.

بیشتر گل های آلو دارای پنج گلبرگ هستند و در رنگ های مختلف از سفید تا صورتی تیره وجود دارند. بر خلاف شکوفه های گیلاس، شکوفه های آلو دارای رایحه ای قوی و شیرین هستند. همانطور که سایه سرد زمستان محو می شود، عطر آنها فضا را پر می کند و نشانه بیداری طبیعت از خواب زمستانی آرام است. شکوفه های آلو با نرمی خیره کننده خود به ما یادآوری می کنند که روزهای روشن تری در راه است و زندگی آماده شکوفایی دوباره است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا