اخبار پی ام آپلوداخبار فناوری و تکنولوژیدانستنی هاعمومی

آشنایی با کپی رایتینگ و اهمیت آن در دنیای تبلیغات

ممکن است شما هم بارهاوبارها نام کپی رایتینگ را شنیده باشید اما با ماهیت این شغل آشنا نباشید. اگر شما بتوانید تبلیغات تأثیرگذار و هدفمندی را بنویسید، درآمد بسیار خوبی را به دست خواهید آورد. این شیوه از نویسندگی برای کسانی که خلاقیت و ایده‌پردازی خوبی دارند، مناسب است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با کپی رایتینگ و اهمیت آن در دنیای تبلیغات در اینستاگرام آشنا کنیم.

کپی رایتینگ چه مهارتی است؟

امروز مشاغل و کسب‌وکارهای مختلفی با استفاده از تولید محتواهای تبلیغاتی، محصول یا خدمات خود را به مشتریانشان معرفی می‌کنند. شما به عنوان یک نویسنده می‌توانید جملاتی را بنویسید که افراد را برای انجام کاری ترغیب نماید. این کار می‌تواند خرید یک محصول، استفاده از خدمات، کلیک بر روی یک لینک یا دانلود یک فایل باشد.

ممکن است این تبلیغ به صورت آنلاین منتشر یا در بیلبوردها و نسخه‌های چاپی استفاده شود. در هر صورت باید آن را به زبان عامه مردم و به صورت هدفمند تهیه کرد. با گسترش شبکه‌های مجازی، مفهوم تبلیغ‌نویسی یا همان کپی رایتینگ متحول شد.

امروزه بسیاری از محتواهای تصویری و ویدئویی را در شبکه‌های مجازی مشاهده می‌کنید که به تبلیغ محصولات مختلف می‌پردازند. پس شما می‌توانید به روش‌های مختلفی شعارهای تبلیغاتی را به گوش مشتریان برسانید. کپی‌رایترهای حرفه‌ای، سناریو ویدئوهای تبلیغاتی را نیز تهیه می‌کنند. این حرفه بسیار خلاقانه بوده و نمی‌توان آن را به همین موارد محدود کرد.

با وظایف یک کپی‌رایتر آشنا شوید

تمام کارهایی که تاکنون به شما معرفی کردیم توسط یک کپی‌رایتر انجام می‌شود. این افراد آموزش دیده‌اند تا جملات تبلیغاتی را بنویسند. برای این کار ابتدا باید محصول و خدمات موردنظر را شناسایی کرده و سپس با جامعه هدف آن نیز آشنایی پیدا کرد. در نهایت تبلیغ‌نویسی را به صورت حرفه‌ای انجام داده و پل ارتباطی میان کسب‌وکارها با دنیای مخاطبین آنها ایجاد نمود.

کپی‌رایترها نیز به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند اما همه آنها باید درک درستی از محصول و شناخت کاملی از مشتریان آن داشته باشند. بدین ترتیب می‌توانند به صورت تخصصی‌تری آن محصول یا خدمات را تبلیغ کرده و محتوایی برای جذب مشتری تهیه کنند.

کپی‌رایترها متون خود را به روش‌های مختلفی به اشتراک می‌گذارند. برخی از تبلیغ‌ها در صفحات وب، مقالات، وبلاگ‌ها، تبلیغات شهری، ایمیل‌ها، پوسترها و حتی آگهی‌های تبلیغاتی استفاده می‌شوند. کپی‌رایترها نه تنها باید نویسندگان خوبی باشند بلکه باید با علم بازاریابی نیز آشنا باشند. همچنین بتوانند جملاتی را تدوین کنند که مشتری را تحت‌تأثیر قرار داده و برای خرید محصول متقاعد کند.

آشنایی با کپی رایتینگ و اهمیت آن در دنیای تبلیغات

برخی از وظایف تبلیغ نویسان حرفه‌ای یا همان کپی‌رایترها عبارت است از:

  • تهیه و تدوین محتوا برای آشنایی مشتری با محصول، آموزش یا الهام دادن به او
  • تحقیقات گسترده برای شناختن محصول و آمارهای مربوط به آن
  • کسب اطلاعات کافی در مورد برندهای مختلف و کلمات کلیدی
  • ویراستاری و نگارش متون با استفاده از قواعد نوشتاری
  • رعایت نکات اصولی در لحن و صدا
  • طراحی قیف بازاریابی
  • مصاحبه با کارشناسان و مشتریان
  • توسعه استراتژی‌های ارتباطی
  • طراحی صفحات مربوط به فروش
  • تنظیم محتوا برای ایمیل مارکتینگ و مشخص کردن توالی ارسال آن‌ها

آیا کپی‌رایترها همان تولیدکنندگان محتوا هستند؟

با وجود شباهت‌های زیادی که کپی رایتینگ با تولید محتوا دارد اما نمی‌توان آن دو را با یکدیگر یکی کرد. کسی که کپی‌رایتر است باید مخاطب را متقاعد کند تا یک محصول را بخرد اما تولیدکنندگان محتوا صرفاً متنی را تولید می‌کنند که اطلاعاتی را به کاربر منتقل می‌کند.

در نهایت او را به تعامل با شرکت یا فروشگاهی تشویق می‌نماید. محتوایی که توسط محتوانویسان تولید می‌شود، در سایت‌ها، وبلاگ‌ها یا شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود اما جملاتی که کپی‌رایتر می‌نویسد، در تبلیغات کسب‌وکارها و مشاغل مختلف استفاده می‌گردد.

تبلیغ‌نویسی چه کاربردی دارد؟

نمی‌توان کپی رایتینگ را به چند مورد کوتاه محدود کرد. کسی که متن‌های تبلیغاتی را می‌نویسد به کسب‌وکارهای مختلف برای فروش محصول یا ارائه خدمات آنها کمک می‌کند. پس آینده شغلی کپی‌رایترها تضمین شده است زیرا شرکت‌های مختلفی وجود دارند که قصد معرفی محصولات یا خدمات خود به مشتریان را دارند.

شما می‌توانید تنها با طراحی یک شعار، مبلغ بسیار زیادی را دریافت نمایید. تنها باید خلاقیت خود را به کار گرفته و ایده‌هایی خلق کنید که تاکنون از آنها استفاده نشده است. تبلیغ‌نویسی یکی از مشاغل بسیار پردرآمد در جامعه است. اکثر مشاغل به یک کپی‌رایتر برای تبلیغ خدمات یا محصولات خود نیاز دارند.

مزیت‌های تبلیغ‌نویسی چیست؟

قبل از بررسی مزایای تبلیغ‌نویسی در دوره سبقت در تبلیغات بیاید این وضعیت را با یکدیگر تصور کنیم: کسب‌وکارها و مشاغل مختلف، کالاها و خدمات گوناگونی را تولید یا ارائه می‌کنند. اگر این محصولات به مشتری معرفی نشوند، فروش بالایی نداشته و در نتیجه تمامی کسب‌وکارها شکست می‌خورند.

پس لازمه موفقیت در هر شغلی، تبلیغات گسترده و موثر است. شما به عنوان یک کپی‌رایتر حرفه‌ای می‌توانید به تمام این مشاغل برای افزایش فروش یا جذب مخاطبانشان کمک کنید. به طور کلی دو مسئله موفقیت کسب‌وکارهای مختلف را تضمین می‌کند: اول بازاریابی و دوم تبلیغ‌نویسی.

جایگاه تبلیغ‌نویسی در مشاغل اینترنتی

همان‌طور که می‌دانید امروزه بسیاری از مخاطبان در فضای مجازی به دنبال محصولات و خدمات موردنظر خود می‌گردند. اگر یک کپی‌رایتر حرفه‌ای به تولید محتوای تبلیغاتی در این فضا بپردازد، باعث پیشرفت این کسب‌وکارها خواهد شد. بسیاری از تبلیغ‌ها در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، به صورت رایگان یا با هزینه بسیار کم انجام می‌شوند. پس مشاغل مختلفی از این نوع تبلیغ استقبال می‌کنند.

شما می‌توانید در کسب‌وکارهای اینترنتی با مخاطب ارتباط برقرار کرده و نه تنها مطالب آموزشی را به او ارائه دهید بلکه مشتری را به خرید محصول یا استفاده از خدمات خود ترغیب کنید. ادبیاتی که در فضاهای مجازی استفاده می‌شود، بسیار روان و دوستانه است. به همین دلیل نیازی نیست که با قواعد نگارشی یا جملات رسمی آشنایی داشته باشید، کافی است تا در جریان ترندهای روز بوده و خود را با آن تطبیق دهید.

آشنایی با کپی رایتینگ و اهمیت آن در دنیای تبلیغات

آینده شغلی کپی رایتینگ

مطمئن باشید که در آینده نزدیک شغل کپی رایتینگ به یکی از پرطرفدارترین و پرمتقاضی‌ترین مشاغل دنیا تبدیل می‌شود. از آنجایی که تبلیغات به جزئی جدایی‌ناپذیر از بازار تبدیل شده است. کسانی که به تبلیغ‌نویسی می‌پردازند آینده شغلی درخشانی دارند.

مهم نیست شما با مهارت‌های کپی رایتینگ آشنایی دارید یا نه، این امکان برای شما فراهم شده است تا این مهارت‌ها را فراگرفته و سپس با تمرین و تکرار بر آن‌ها مسلط شوید. زمانی که خلاقیت و ایده‌پردازی را با مهارت‌های آموخته شده، ادغام کنید موفق خواهید شد.

شرکت‌های تبلیغاتی بسیار زیادی وجود دارند که آماده جذب کپی‌رایترهای حرفه‌ای هستند. شما باید کار خود را آغاز کرده و نمونه‌های موفقی در کارنامه خود داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید با یکی از این شرکت‌ها همکاری کرده یا کسب‌وکار تبلیغاتی خود را راه‌اندازی نمایید.

دیده شدن در دنیای تبلیغات با مؤسسه باما تبلیغات

در این مطلب اشاره کردیم که کپی رایتینگ جایگاه بسیار ویژه‌ای در تبلیغات دارد. با استفاده از این روش می‌توان مشتری را مجذوب خدمات یا محصولات خود کرد.

ما در مؤسسه باما تبلیغات با به کارگیری بهترین کپی رایترها آماده ارائه خدمات تبلیغات به شما عزیزان هستیم‌. شما می‌توانید از صفر تا صد تبلیغات خود را به این مؤسسه بسپارید و به یکی از برندهای شناخته شده در کسب‌وکار خودتبدیل شوید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا