اخبار ارز دیجیتال

آخر هفته برای طلا نزولی بود/ شرایط بهتر اتریوم نسبت به بیت کوین

قیمت طلا در روز جمعه نزدیک به 1.5 درصد در هر اونس کاهش یافت، زیرا فلز زرد تقریباً تمام رشدهای سه روزه خود را از دست داد.

به گزارش پی ام آپ، با کاهش قابل توجه قیمت در روز جمعه، اگرچه بازدهی طلا در محدوده مثبت باقی ماند، اما تنها 0.1 درصد ثبت شد.

اصلی ترین عاملی که باعث شد قیمت فلز زرد در روز جمعه یک و نیم درصد کاهش یابد، انتشار گزارش بازار کار آمریکا بود که اطلاعات آن بهتر از حد انتظار بود.

اما از سوی دیگر افزایش نرخ بیکاری باعث شد بازارها انتظار داشته باشند که فدرال رزرو در جلسه بعدی نرخ بهره را افزایش ندهد. اما این امید نتوانست جلوی کاهش قیمت طلا را بگیرد.

اگرچه انتظار می‌رفت 190000 شغل در ماه می به اقتصاد ایالات متحده اضافه شود، اما این تعداد در واقع به 390000 شغل نزدیک‌تر بود که نشان می‌دهد بازار کار ایالات متحده به مراتب بهتر از انتظارات بوده است.

اما از سوی دیگر، نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد جهان که در ماه آوریل به کمترین میزان در 53 سال گذشته یعنی 3.4 درصد رسیده بود، در این ماه یعنی در ماه می افزایش یافت و به سطح 3.7 درصد رسید.

کارشناسان بر این باورند که به دلیل ماهیت مختلط گزارش بازار کار که در ماه می منتشر شد، فدرال رزرو می تواند همان طرحی را که در ذهن داشت اتخاذ کند.

در حال حاضر، بازارها به احتمال 70 درصدی می دهند که بانک مرکزی آمریکا در جلسه بعدی نرخ بهره را تغییر ندهد. همچنین رئیس شعبه فدرال رزرو فیلادلفیا اخیراً اعلام کرده است که این موسسه نباید نرخ بهره را افزایش دهد.

بیت کوین در روز جمعه مانند بسیاری از روزها و هفته های قبل نوسان قیمتی شدیدی نداشت و تقریباً 1.3 درصد افزایش قیمت داشت و قیمت بزرگترین ارز دیجیتال جهان را به محدوده 27350 دلار رساند.

با این حساب، بیت کوین از ابتدای هفته تقریباً 1.2 درصد بازدهی مثبت داشته است، اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که ارزهای رمزنگاری شده، از جمله بیت کوین، برای مدت طولانی در محدوده قیمتی مشخصی در نوسان بوده اند.

اما همانطور که تحلیلگران پیش بینی کردند، اتریوم در موقعیت خوبی قرار داشت و روز جمعه قیمت آن بیش از 2 درصد افزایش یافت. قیمت این ارز دیجیتال به بالای 1900 دلار بازگشت و با این شمارش، اتریوم از ابتدای هفته تا کنون بیش از 4 درصد افزایش قیمت داشته است و در آستانه ثبت سومین هفته متوالی رشد خود است.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا