اخبار روز سینما

آخرین خبر ساخت پایتخت 7 برای تلویزیون







به گزارش ریمینو آنلاین، سلیم غفوری قائم مقام سیما که پیش از این به عنوان مدیر شبکه های مستند و افوگ سیما شناخته می شد. او معتقد است که در سال 1402 نوع سریال سازی یعنی دفتر فیلمنامه تغییر کرد به طوری که یک فیلمنامه ناتمام دیگر نمی تواند وارد تولید شود.

وی به تسنیم می گوید: این تغییر رویکرد که هم در ساختار و هم در فضای سریال سازی به وجود آمد در واقع در سال 1402 به پایان رسید و اکنون بیش از 130 فیلمنامه در مراحل مختلف وجود دارد. سیمافیلم سریال های زیادی در مراحل مختلف پیش تولید، تولید و پس از تولید دارد که امسال نوید شادی خوبی را می دهد.

با سلیم غفوری دستیار قائم مقام سیما درباره ساخت سریال جدید، ادامه حرکت دنباله دار، در نهایت ساخت سریال موسی (ع) و فصل جدید پایتخت به گفت وگو نشستیم. و همچنین حقوق افراد مشهور که در زیر می خوانید:

آقای سلیم غفوری! سرمایه گذاری روی سریال های طنز و برنامه های سرگرم کننده ارزشش را داشت. چیزی که در سریال امسال در ماه رمضان دیدیم، انتظار ماورایی را نداشتیم، معلوم شد ماورایی است و معمایی نیست، تبدیل به یک معما شد. برنامه شما برای ساخت سریال های جدید چیست و آیا سریال های طنز زیادی تولید می کنید یا خیر؟

چندین کمیک در حال تولید است. این برنامه ها برای پخش تابستانی از جمله سریال «بدل» علی مسعودی در نظر گرفته شده است و اسامی سری های بعدی به تدریج اعلام می شود. «پایتخت» البته در حال بحث است، طرح و فیلمنامه خوب و جذابی خواهند داشت، امسال قطعاً در دستور کار قرار خواهد گرفت. این روزها دفتر فیلمنامه آثار جدیدی در زمینه طنز خلق می کند.

آیا تمایلی به ژانرهای اجرایی دارید؟ مثلا طنز یا درام و معمایی؟

باید بین گونه های مختلف تعادل وجود داشته باشد. تلويزيون هم به كارهاي كمدي و اجتماعي نياز دارد، اما به كارهاي تاريخي، معمايي و پليسي و اينها هم نياز دارد، اگر تلويزيون هر روز غروب طنز پخش كند، کسالت در همه شبکه ها به وجود مي آيد. باید بین گونه های مختلف تعادل وجود داشته باشد.

چون در آثار طنز همان قدر که در آثار تاریخی محبوبیت دارد. نمونه بارز سریال «سرزمین مادری» که در زمستان محبوب شد. تماشاگران آن را پسندیدند و او را دنبال کردند. به همین دلیل است که آثار تاریخی نیز جذاب هستند. تلویزیون قطعا بین انواع برنامه ها تعادل ایجاد می کند و این نکته در دستور کار است.

نکته ای در مورد حرکت توالی مطرح شد. صحبت از نونخ، زیرخاکی و پایتخت بود که نونه و زیرخاکی روی آنتن رفت و شما به جستجوی «پایتخت» جدید اشاره کردید. آیا دنباله هایی مانند “فرزند مهندس” و سایر قسمت های تلویزیونی وجود خواهد داشت؟

شما باید ایده ای داشته باشید و ببینید مثلاً «بچه مهندس» که نام بردید چقدر می تواند ادامه دهد و فصل جدیدی خلق کند. این باید چیزی باشد که بتوان در فصل بعدی در نظر گرفت، که در دستور کار ما است، اما با یک طراحی جدید و یک ایده جدید. اگر دنباله ای طراحی و ایده جدید نداشته باشد، نه تنها موفق نخواهد شد، بلکه برند را نیز نابود خواهد کرد.

صحبت هایی در مورد شروع ساخت سریال موسی (علیه السلام) است. آیا او امسال جلوی دوربین می رود؟

سریال موسی هم اکنون در مرحله پیش تولید است. آزمایش ها توسط عوامل و بازیگران انجام می شود. سری «حضرت موسی» با استفاده از سیستم نوین نوین تولید شده است، تجهیزات آن باید تهیه و وارد کشور شود. شاید تولید اصلی امسال محقق نشود، اما این روند در حال پیگیری است.

اخباری در فضای مجازی مبنی بر بازی بابک حمیدیان در نقش موسی علیه السلام منتشر می شود و حتی نام های دیگری نیز مطرح می شود. آیا آنها درست هستند؟

هنوز هیچ چیز درباره بازیگران مشخص نیست و به نظر من کارگردان و تهیه کننده باید در فضایی آرام با عوامل و بازیگران صحبت کنند تا به نتیجه برسند.

همانطور که می دانید آقای جبلی در مورد دستمزد سلبریتی ها در برنامه سال توضیح دادند. آیا روند بررسی و اصلاح فرآیند پرداخت به ارقام اعلام شده در حال انجام است؟ آیا دستمزد شخصیت هایی که مهمان برنامه های تلویزیونی می شوند یا در سریال ها و برنامه ها حضور می یابند تعدیل می شود یا خیر؟

فرآیند هنوز کامل نشده است. البته چهره ها برای حضور در سریال، مهمانی در تلویزیون، حضور و … طلب ​​غرامت می کنند که البته این اتفاق تنها محدود به تلویزیون نیست، بلکه در سایر فضاهای رسانه ای نیز رخ می دهد. متأسفانه در صحبت هایم اشاره کردم که پلتفرم ها فضای پرداخت را به شدت تغییر داده اند. اما اگر قرار باشد این یک بام و دو هوا و دستمزدهای عجیب به طور کامل اصلاح شود، همگرایی تلویزیون، سینما و تریبون لازم است. اگر این همگرایی کامل حاصل نشود، کنترل شرایط پیچیده و دشوار خواهد بود و قطعا این روند به دنبال خواهد داشت.




آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا