اخبار روز

آخرین اخبار کارفرمایان تامین اجتماعی/جزئیات

به گفته پی ام آپ، سازمان تامین اجتماعی به منظور حمایت از کارفرمایان کارگاهی و اتحادیه های تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی فعال از ابتدای خردادماه و به مدت سه ماه، طرح ابطال جرایم علیه بیمه کارفرما را اجرا می کند.

بر اساس اعلام میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان تامین اجتماعی با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال “مهار” تورم و رشد تولید شده توسط مقام معظم رهبری و به منظور کمک به بازرگانان در واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و تجاری و تقویت توان تولیدی کشور از ابتدای خرداد تا پایان مرداد ماه سال جاری اجرا می شود.

بنابراین کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه ای می توانند با توافق با شعب سازمان، اصل بدهی بیمه خود را به صورت نقدی پرداخت کنند یا روش اقساطی را انتخاب کنند.

در صورت انتخاب تعداد اقساط ماهانه 12 ماهه برای پرداخت اصل بدهی بیمه، کارفرما از بخشودگی 100 درصد جرائم برخوردار خواهد شد. اگر اقساط بدهی خود را 18 ماهه پرداخت کنید از 85 درصد بخشودگی جرایم و در صورت انتخاب تعداد اقساط 24 یا 36 ماهه به ترتیب از 75 و 50 درصد بخشودگی بهره مند خواهید شد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی توصیه می شود کارفرمایانی که به هر دلیل دارای بدهی معوق بیمه ای مشمول جرایم بیمه ای هستند با انتخاب اقساط 12 ماهه از فرصت بخشودگی 100 درصدی جرایم استفاده کنند.

شرایط استفاده کارفرمایان از این تسهیلات

این طرح بر حفظ تمرکز دارد استخدام کارگاه های موجود اجرا می شود و کارفرمایان مشمول استفاده از این تسهیلات می شوند که حداقل یک سال از زمان پرداخت بدهی باعث حفظ یا افزایش اشتغال می شود. کار یدی مغازه باید به لیست اسفند 1401 عمل کند و لیست را ارائه کند و حق بیمه کامل کارکنان شاغل در مغازه را در دوره کسری بپردازد.

همچنین کارگاه هایی که تعداد بیمه شدگان شاغل در آنها بر اساس فهرست اسفند 1401 پس از بازگشت کاهش یافته است. نیروی کار با تعدیل مجدد یا جایگزینی آنها در زمان درخواست و حفظ اشتغال در دوره تفکیک، از بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد.

نحوه ثبت درخواست و تقسیم جرایم

موسوی خاطرنشان کرد: کارفرمایان متقاضی این تسهیلات باید حداکثر تا 10 مرداد از طریق سامانه غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir درخواست خود را بدون تعویق پایان مهلت مذکور ثبت کنند. ضمناً کارفرمایان محترم توجه داشته باشند که پس از توافق با شعب سازمان تامین اجتماعی در خصوص پرداخت اقساط بدهی بیمه در صورت عدم پرداخت هر یک از اقساط بدهی در تاریخ انقضا؛ بدهی موجود بوده و جرایم مربوط به مانده بدهی مطالبه نخواهد شد و قابل تقسیم مجدد نیست.

به همین دلیل به تجار توصیه می کنیم با توجه به شرایط مالی خود تعداد اقساط را به گونه ای انتخاب کنند که بتوانند تمام اقساط بدهی را به موقع پرداخت کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا