اخبار روز

آخرین آمار کشته شدگان تصادفات رانندگی در ایام نوروز

به گزارش مگتو، «سرهنگ سیاوش محبی» جانشین رئیس پلیس راه فراجا امروز (جمعه 10) این اظهارات را مطرح کرد. فروردین 1403) توضیح داد: در حال حاضر بار ترافیکی بیشتر محورهای مواصلاتی سراسر کشور نسبت به روزهای گذشته به ویژه روز گذشته کاهش یافته و در اکثر محورها تردد روان است و خوشبختانه گره ترافیکی مشاهده نمی شود. .

ایلانا در خبری نوشت: وی افزود: از آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس 24 مورد گذشته است. اسفند 1402 تا 8 صبح امروز، یعنی 10 فروردین در سال 1403 به طور متوسط ​​26 میلیون تردد در جاده های کشور به ثبت رسیده است. در این مدت استان های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان از نظر آمار تصادفات رانندگی پرحادثه ترین استان های کشور بودند.

جانشین پلیس کشور ادامه داد: متأسفانه از صبح بیست و چهارم اسفند از ساعت 1402 تا 8 صبح امروز 617 نفر در تصادفات جاده ای جان باختند. همچنین در این مدت 16 هزار و 583 نفر از بستگان در حوادث رانندگی مجروح شدند.

محبی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیشترین تمرکز خودرو در استان مازندران با 308 هزار خودرو، گیلان با 235 هزار خودرو و خراسان رضوی با 75 هزار خودرو است. بیشترین خروج خودروهای شخصی از استان تهران به ثبت رسید که 675 هزار دستگاه خودرو از این استان به سایر استان های کشور به ویژه استان های گردشگری و شمال کشور تردد کردند.

این افسر پلیس با تاکید بر اینکه عدم توجه به خط مقدم عامل اصلی تصادفات رانندگی در نوروز است، تصریح کرد: ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه به دلیل خستگی و خواب آلودگی، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و همچنین سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز. مانورها در چند روز گذشته در تصادفات رانندگی مهم بوده است.

وی تاکید کرد: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در تمام استان ها موظف شده اند در خصوص تخلفات منجر به تصادف به ویژه انحراف به چپ، نبستن کمربند ایمنی، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز برخورد قاطع کنند.

محبی با اشاره به اینکه از بعدازظهر امروز و به ویژه از فردا شاهد آغاز موج بازگشت مسافران نوروزی از استان های توریستی و زائر خواهیم بود، گفت: از هموطنان عزیز تقاضا می شود در بازگشت از سفر خود عجله نکنند و آن را امتحان کنند. باید سفر خود را شروع کنند.» از ساعات اولیه صبح برگردید و زمان بازگشت را به پایان روز و شب موکول نکنید.

جانشین رئیس پلیس راه فراجا همچنین توصیه کرد: از جمله توصیه های جدی پلیس به هموطنان رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از رانندگی در هنگام خستگی و خواب آلودگی است. خستگی راننده یکی از عوامل مهم تصادفات در روزهای اخیر بوده است و در تصادف دیروز استان سمنان که منجر به کشته شدن 9 نفر از بستگان شد، همچنین شاهد بودیم که راننده خودروی مقصر حدود 1000 کیلومتر را بدون وقفه رانندگی کرده بود. خواب آلودگی دلیل اصلی بود این تصادف مرگبار بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سرنشینان خودروها می خواهیم حداقل این کار را انجام دهند یکی یکی از آنها باید با راننده بیدار بماند و به طور جدی مطمئن شود که راننده به خواب نمی رود. همچنین اکیداً توصیه می کنیم که رانندگان پس از هر دو ساعت رانندگی به مدت 15 دقیقه استراحت کنند تا خستگی آنها منجر به افزایش خطر تصادفات منجر به فوت یا جراحت نشود.

۴۷۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا