اخبار روز

بازار سید ولی هنوز در حال سوختن است/ صحبت‌های سخنگوی آتش‌نشانی درباره اخطار‌های پی‌در‌پی!

به گزارش پی ام آپ، از بامداد سه شنبه ۱۶ خردادماه بازار بزرگ سید ولی، انبار چسب این بازار در حال سوختن است.  

طبق صحبت‌های جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران درباره این آتش سوزی می گوید: ساعت 9:37 بامداد ۱۶ خردادماه یک آتش سوزی گزارش شد.

آتش سوزی گسترده در چندین انبار و مغازه ها در بازار سید ولی ابتدا پنج ایستگاه و سپس سه ایستگاه دیگر اعزام شدند.

خودروهای تانکر، آتش نشانی، کف سازی و تجهیزات ویژه در محل حادثه حضور داشتند. محل آتش سوزی ساختمانی سه طبقه و در کنار آن انباری با سقف شیروانی است. چندین مغازه و انبار به مساحت یک هزار متر با استفاده از انبار چسب و مواد نگهدارنده، تینر و غیره به آتش کشیده شد.

مسیر باریک بازار امداد رسانی را با مشکل مواجه کرده است، با گذشت 6 ساعت از اعلام اولیه آتش سوزی، آتش نشانان در حال پوشش طبقات بالایی هستند. اما در زیرزمین به دلیل حجم زیاد کالا و کم عرض بودن مسیر، عملیات اطفای حریق همچنان ادامه دارد.

قدرت الله محمدی، مدیرعامل آتش نشانی روز سوم عملیات می گوید: در بخشی از بازار تهران پاساژ موسوی مهر و صنف کفاشیان و عرضه چسب است. محصولات شیمیایی آنجاست.

این پاساژ 4 طبقه با لایه های 17 کیلویی چسب پر شده بود، در وعده صبحانه به دنبال سهل انگاری هستند. همکارانم در عرض 30 دقیقه رسیدند و آتش علاوه بر انبار چسب، در تمام گذرگاه نیز سرایت کرد.

15 ایستگاه ایستگاه آتش نشانی آنها 250 آتش نشان فرستادند و ما 3 طبقه بالا را خاموش کردیم.

وی ادامه داد: تقریبا 8 بار به این پاساژ تذکر داده ایم که اینجا امن نیست و این حجم از مواد خطرناک در آن انبار نگهداری نشود. این ساختمان مرکز پخش چسب است.ما تذکر دادیم که با توجه به حجم مصالح باید خارج از تهران واقع شود.

آخرین تذکر ما به مالکان اردیبهشت ماه سال جاری بود. ما نگران هستیم و لحظه به لحظه نظارت می کنیم. اما مالکان توجه نمی کنند و ملک آنها آتش می گیرد.

در آتش سوزی مولوی خسارت میلیاردی به صاحبان خانه وارد شد اما هنوز تجربه نشده است. تصادفات گزارش نمی شود و هر لحظه احتمال تصادف وجود دارد.

مدیرکل آتش نشانی با بیان اینکه جا دارد از 61 شهید آتش نشان تهران یاد کنیم و به همه آتش نشانان خسته نباشید بگوییم.

به محض وقوع حادثه، اولین روش ارتباطی ما بی سیم است. اگر اتفاق غیرعادی رخ دهد من هم حضور خواهم داشت. وقتی بیدار هستیم، از سراسر تهران به گفتگوها گوش می دهم و تماشا می کنم.

چه زمان خواب با تلفن همراه آنها به ما اطلاع می دهند و بلافاصله ما را اعزام می کنند. ما تنها سامانه ای هستیم که شهروندان در 4 دقیقه پاسخ خود را دریافت می کنند.

محمدی با بیان اینکه 5 هزار و 300 آتش نشان در 137 ایستگاه آتش نشانی داریم، گفت: در سه شیفت و در زمان استراحت مشغول به کار هستند. 450 ماموریت روزانه شهر تهران آتش سوزی، حادثه، حادثه و ارائه خدمات داریم.

آتش سوزی بازار سید ولی همزمان با انتشار نامه سازمان بازرسی در خصوص ایمنی بازار بود. این هفته محمدمهدی بلندیان قائم مقام نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی با هشدار نسبت به امنیت بازار تهران گفت: با توجه به وضعیت بازار تهران از نظر فرسودگی و امنیت پایین ساختمان ها و همچنین وجود متعدد بودن مالکان املاک آن که شامل اشخاص حقیقی، حقوقی و موسسات می شود طی نامه ای به مراجع ذیربط تقاضای تسریع در تصرف این بازار را داریم.

بازار سید ولی هنوز در حال سوختن است/ صحبت‌های سخنگوی آتش‌نشانی درباره اخطار‌های پی‌در‌پی!

وزیر کشور و استاندار تهران بر اساس وجود مشکلات و معضلاتی از قبیل تنگ و گذرگاه ها، وجود املاک متروک و فرسوده، عدم دسترسی نیروهای آتش نشانی در مواقع آتش سوزی، زیرساخت‌های غیراستاندارد بازار تهران از جمله به عنوان شبکه‌های جمع آوری فاضلاب و آب های سطحی، توزیع برق، گاز رسانی، مشکلات گره های ترافیکی محدوده و حاشیه بازار و همچنین مکاتبات شهریورماه سال گذشته با وزارت دارایی های فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی بر اساس وجود ناسازگاری بین وزارت گفت و شهرداری منطقه 12 در مورد اعمال مقررات میراث فرهنگی وی در نقشه های اجرایی ساختمان هایی که در شرف دریافت پروانه هستند اشاره کرد.

بلندیان تاکید کرد: مسائل و مشکلات بازار تهران فرا نهادی است و وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی مختلف کشور مانند نیرو، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، شهرداری تهران و سازمان اوقاف و امور، موسسات خیریه نقش خود را در جهت هدایت و مدیریت در بازار تهران انجام می دهند.

به منظور ایجاد عزم جدی، برنامه ریزی و اجرای صحیح برنامه ها و معلمان و عملیاتی، وزارت کشور به عنوان متولی امر باید نقش رهبری و هماهنگی بین سایر دستگاه ها را بر عهده داشته باشد و با توجه به اینکه هر اقدام اجرایی مستلزم صرف هزینه است، ضروری است تامین اعتبار مناسب با حجم فعالیت های اجرایی در اولویت قرار گیرد.

برای ایمن سازی و حذف ریسک از بازار تهران. معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی به مسئولان ذیربط تاکید کرد: در صورت عدم انجام اقدامات مقتضی مطابق قانون با متخلفان رونوشت نامه ارسالی سازمان بازرسی امنیت بازار تهران به ریاست جمهوری، وزرای نفت، نیرو، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزیر کشور رئیس پلیس، رئیس پلیس ترافیک فرجه استاندار تهران، شهردار تهران و رئیس سازمان کمک های مالی و خیریه برای اقدام ارسال شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا