عمومی

از ورشکستگی تا میلیاردر شدن با ترموگراف ویراترکر

احتمالا تا به حال اسم ترموگراف را شنیده باشید، این دستگاه کوچک حافظ سلامت و ایمنی بار است. دیتالاگرهای بسیاری در بازار مانند ترموگراف تستو testo، ویراترکر Viratracker، سم cem، کیمو kimo، بنتک benetech، یونیتیUnit، الیتچ Elitch، مارمونیکس Marmonix و AZ وجود دارد.

تجارت میوه در ایران همیشه همراه با سختی های زیادی همراه بوده است. یکی از بزرگترین این مشکلات، سالم و به موقع رساندن محموله به دست خریدار است. محموله های میوه با ماشین های یخچالدار و کانتینرهای یخچالی حمل می شوند، اما هنوز هم تهدید فساد محموله بر اثر خرابی و از کارافتادن و محموله وجود دارد. بازرگانان زیادی بر اثر این مشکل به ورشکستگی رسیده اند. برای جلوگیری از این مشکلات، تنها راه چاره استفاده از ترموگراف است. بنابراین برای اینکه با کارایی این دستگاه آشنا شوید و همچنین داستانی از یک بازرگان که با استفاده از این دستگاه از ورشکستگی به میلیاردی رسید را بخوانید با من تا انتهای مقاله همراه باشید.

 ترموگراف، ناجی تاجر میوه

تجارت، کاری شیرین اما با سختی های فراوان است که هوشمندی بالایی نیاز دارد و غفلت از یک مورد می تواند عواقب سنگین در پی داشته باشد.

تاجران بسیاری هستند که با در نظر نگرفتن مواردی مانند، نرخ ارز، موارد ایمنی بار و… به ورشکستی رسیده اند و حتی توان جبران دوباره را نداشتند. یکی از این افراد که من به شخصه شاهد از عرش به فرش رسیدنش بودم، حاج رضا، از قدیمی های صادرکنندهای میوه به امارت، عراق،کویت و… بود. در سال های اخیر سخت گیری های این کشورها بالاتر رفته است و رعایت مواردی از جمله سلامت و کیفیت کالا اهمیت بالایی برای این کشورها دارد.

حاج رضا سال های زیادی کارش تجارت انواع میوه بود، در یکی از صادرات هایش به کشورهای کویت، امارت و قطر که شامل چند مدل بار مختلف از جمله، هندونه، پرتقال و… می شد. با یک مشکل مواجه شد. مشکل چی بود؟

در ابتدا به نظر می رسید که کارها طبق روال معمول همیشگی پیش می رود، میوه هایی که از شمال و جنوب بار زده شده بودند به بندر رسیدن و در کانتینرها بارگیری شدند و به مقصد فرستاده شدند. اما در مقصد خریدار با چند تن بار میوه فاسد شده روبرو شد. یک مشکل جزئی در سیستم سرمایشی کانتینرهای یخچالی بر اثر شدت گرمای منطقه، باعث این مشک شده بود و هیچ کس هم تا مقصد از این موضوع اطلاع نداشت.

بر اساس الزام های صادرات، باید برای هر بار ترموگراف یکبار مصرفی قرار داده شود تا در مقصد، خریدار با بررسی اطلاعات دمایی و رطوبتی از سلامت بار اطمینان کسب کند.

خردیدار بعد از رسیدن بار، دیتالاگر یکبار مصرف را بررسی می کند و متوجه تغییرات شدید دمایی می شود، اگرچه ظاهرا قسمت زیادی از بار سالم به نظر می رسید، اما بار برگشت داده شد.

حاج رضا بعد از این اتفاق خسارت سنگینی میبینه و تا مرز ورشکستگی می رود.

واقعا اگر حاج رضا از یک دیتالاگر آنلاین استفاده می کرد این مشکل برایش پیش می آمد؟

ویراترکر، تاجر را نجات داد

از ورشکستگی تا میلیاردر شدن با ترموگراف ویراترکر

درسته حاج رضا شکست خورد، ولی عقب نشینی نکرد و بخاطر اعتبار خوبی که داشت دوباره به عرصه تجارت برگشت، این بار اشتباه دفعه قبل را جبران کرد و دنبال یک ترموگراف آنلاین خوب گشت. با استفاده ازاین دستگاه، نه تنها دیگر به مشکل برخورد نکرد، بلکه روز به روز با خوش قولی و کیفیت بالای محصولاتش، هم بدهی هایش را پرداخت کرد و هم به یکی از پردرآمدترین تاجران این صنعت تبدیل شد. دیتالاگرهای زیادی مثل تستو، کیمو، الیتچ و ویراترکر بهش معرفی میشه، انتخاب حاج رضا ترموگراف ویراترکر بود.

 و خب چرا انتخاب حاج رضا ویراترکر بود؟

ترموگراف ویرا ترکر، برخلاف تمام ترموگراف های بازار برتری های بارزی داشت. ترموگراف های یکبار مصرفی که در بازار بودند، مثل همون مدلی که حاج رضا استفاده کرد، تنها می تونستند، داده های دما و رطوبت رو ثبت کنند تا خریدار در مقصد با چک کردن اطلاعات از سالم بودن بار مطمئن بشود، اما صادرکننده و چه خریدار تا رسیدن بار به مقصد از شرایط بارهیچ اطلاعی ندارند و اگر مشکلی در راه به وجود بیاید، به هیچ وجه قابل پیش گیری نیست. ترموگراف ویراترکر، با یک سیم کارت کار می کرد و همچنین به یک سنسور قوی و ردیاب مجهز بود. علاوه بر این پنلی داشت برای دریافت اطلاعات دما، رطوبت و موقعیت مکانی که قابل تنظیم دستی برای مدت زمان های دلخواه بود و برای اطمینان خاطر خریدار میشد یک دسترسی برای خریدار ایجاد کرد تا در کنار شما اطلاعات رو به صورت آنلاین مشاهده کند. حاج رضا برای سفر بعدی ترموگراف ویراترکر رو داخل کانتینرها گذاشت و هر وقت مشکل دمایی، دیر رسیدن، گم شدن کانتینر و.. وجود داشت، سریع تونست با اطلاع از وضعیت محموله، موضوع را حل کند، این اتفاق نه تنها باعث شد، تمام بدهی هاش رو پرداخت کنه، بلکه با رضایت بالای خریدارهاش، کسب و کارش رونق بیشتری نسبت به قبل گرفت و یکی از میلیاردها تو کسب و کار خودش شد.

جمع بندی داستان

بنابراین حاج رضا تنها با استفاده از ترموگراف آنلاین ویراترکر، نه تنها تهدید های فاسد شدن، به سرقت رفتن و گم شدن محموله را حل کرد، بلکه با این دستگاه کوچک، راه تجارت های بزرگتر و سودآورتر را به روی خود گشود. می توان گفت تنها راه به سلامت رسیدن بار به دست خریدار از طریق راه های پر خطر صادراتی، آگاهی از شرایط بار از مبدا تا مقصد است که این امکان تنها با وجود یک ترموگراف ردیاب آنلاین مانند ترموگراف ویراترکر فراهم خواهد شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا