اخبار روز

مجید مرتضایی پس از تاریخ سازی در افغانستان؛ این کشور فرزند ایران در فوتسال است

به گزارش خبرگزاری مگتو؛ مجید مرتضایی در گفت وگو با تسنیم، درباره صعود تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی 2024 ازبکستان در اولین حضور خود در جام ملت های آسیا اظهار داشت: بازیکنان ما برای اولین بار در جام ملت ها حضور داشتند و استرس زیادی وجود داشت. و فشار بر آنها به همین دلیل، ما کیفیت پایین تری نسبت به بازی های دوستانه داشتیم و مهارت های افغانستان 20 تا 30 درصد بیشتر از آنچه در جام ملت های آسیا دیده شد، بود.

استرس نداشتیم به فینال رسیدیم
وی با بیان اینکه جام ملت های آسیا فضایی ناآشنا برای بازیکنان افغانستانی بود، تصریح کرد: خدا را شکر عملکرد خوبی داشتیم و به جام جهانی راه پیدا کردیم، اما اگر استرس جام ملت ها در جام ملت ها نبود، اگر بازیکنان بودیم و ما هم حضور داشتیم مثل بازی های دوستانه می شدیم رقیب ایران در فینال بودیم! تیم های بزرگی مثل ژاپن، عربستان، کویت و عراق خیلی زود حذف شدند. با توجه به اینکه برای اولین بار بود که در جام ملت های آسیا شرکت می کردیم، افغانستان در این جام بسیار موفق بود.

تایلند با ما بازی کرد، کار سختی در پیش داشت
سرمربی تیم ملی افغانستان با اشاره به از دست دادن فرصت گلزنی تیمش در دقیقه پایانی بازی مقابل تاجیکستان که منجر به شکست شاگردانش در مرحله یک چهارم نهایی شد، گفت: شانس بسیار خوبی داشتیم. در آخرین ثانیه زمانی که دروازه بان حریف با واکنشی عجیب توپ را دفع کرد، توپ از دروازه خارج شد. اگر به نیمه نهایی رسیده بودیم با تایلند بازی می کردیم. ما با سبک بازی تایلند آشنا بودیم و این تیم کار سختی را مقابل ما سپری کرد. در این شرایط احتمال صعود افغانستان به فینال بسیار زیاد بود.

خوشحالم که سهم کوچکی در شادی مردم افغانستان داشته ام
مرتضایی درباره شادی مردم افغانستان پس از صعود تیم ملی فوتسال این کشور به جام جهانی گفت: بازیکنان و مربیان افغانستان کار بزرگی انجام داده اند. وقتی خداوند به کسی لیاقت بدهد، ملتی را شاد می کند. این حاصل لطف خداوند است و خوشحالم که به عنوان یک ایرانی سهم کوچکی در شادی مردم افغانستان داشته ام.

شاید افغانستان فرزند ایران در فوتسال باشد
وی درباره قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در جام ملت های آسیا به تسنیم گفت: ایران در آسیا بی نظیر است و می توان افغانستان را فرزند ایران در فوتسال دانست و ایران بازیکنان و مربیان بسیار خوبی دارد و سبک بازی ما شبیه آن تیم است. در بازی آخر به عنوان یک تماشاگر ایران را تشویق کردم و از مشاوران تیم تشکر می کنم که ما را تشویق کردند. این موضوع نشان از فرهنگ و خونگرمی بالای مردم ایران دارد.

ما هنوز تمام نشده ایم؛ می خواهیم به مرحله حذفی جام جهانی برسیم
سرمربی ایرانی تیم ملی افغانستان با بیان اینکه کشورمان قدرت بلامنازع فوتسال آسیا است، خاطرنشان کرد: افغانستان نیز تلاش می کند. یکی یکی از قهرمانان پرافتخار آسیا باشید و به مرحله حذفی جام جهانی برسید. ما تلاش می کنیم یکی از چهار تیم برتر آسیا باشیم و امیدواریم در جام جهانی هم همین کار را انجام دهیم. صعود به جام جهانی بسیار ارزشمند است، اما هنوز کارمان تمام نشده و در حال برنامه ریزی برای جام جهانی از هفته آینده هستیم.

بیشتر اردوهای ما در مشهد خواهد بود
مرتضایی با نگاهی به 138 روز تا آغاز جام جهانی فوتسال گفت: زمان زیادی تا این رقابت ها باقی نمانده و پس از موافقت با این برنامه ها اردوهای خودمان را آغاز خواهیم کرد که بیشتر آن ها برگزار می شود. در مشهد مقدس یک تورنمنت شش نفره در تایلند برگزار می کنیم و دو ماه دیگر در مسابقات کافا در تاجیکستان بازی خواهیم کرد که برای آمادگی ما بسیار خوب است. فدراسیون فوتبال و مقامات افغانستان با تیم ملی فوتسال بسیار خوب کار کرده اند.

ما طی دو روز مراحل صدور پاسپورت یک ساله را طی کردیم
وی با تاکید بر انگیزه تیم ملی فوتسال افغانستان برای موفقیت در جام جهانی، تصریح کرد: صدور پاسپورت برای یک بازیکن در افغانستان یک پروسه یک ساله است، اما با اصرار فدراسیون و دریافت پاسپورت بازیکنان، ما پاسپورت بازیکنان را داریم. مقامات افغانستان در دو روز. با توجه به شور و هیجانی که در بین مردم افغانستان ایجاد شده است، انشالله فدراسیون به فوتسال اهمیت بیشتری خواهد داد و شاهد آمادگی بسیار خوبی برای جام جهانی خواهیم بود تا در کنار آن به کشورهای آسیای میانه افتخار کنیم. ایران می تواند.

258 258

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا