اخبار روز سینما

روزنامه فرهیختگان از نون خ 5 انتقاد کرد

سریال نون خ 5 نشان داد که تلوزیون ایران، گنجایش ساخت یک اثر دنباله خوب قدیمی را ندارد. به همین بهانه، روزنامه فرهیختگان در یادداشتی به نقد سریال «سعید آقاخانی» پرداخته است.

در روز سه‌شنبه، 11 اردیبهشت ماه ماه، عوامل فصل پنجم سریال نون خ از شبکه یک سیما، در واحد امور ارتباط با مخاطبان (162) رسانه ملی حاضر شدند و به سوالات مخاطبان پاسخ دادند. سپس در یک نشست خبری، این عوامل به سوالات نمایندگان رسانه‌ها پاسخ دادند. در بخشی از این نشست، روزنامه فرهیختگان نقدی بر این سریال نوشت که در ادامه آن را خواهیم دید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی بازتاب آنلاین مراجعه کنید.


انتقاد روزنامه فرهیختگان از سریال نون خ 5

نون خ 5 خود دو وامدار دارد. اولین وامدار، خاطرات خوش طرفداران از فصل‌های قبلی، مانند قصه عشق «سلمان» و «شیرین» است و وامدار دیگر، کاراکترهایی که لحن و قواره‌ی آن‌ها برای گفتن یک داستان جذاب تثبیت می‌شود.

این ویژگی‌ها، اگرچه مزیتی برای سریال است؛ اما انتظارات را نیز افزایش می‌دهد. طرفداران این سریال انتظار داشتند که اگر سازندگان نون خ ایده‌ی قابل توجه و پیش‌برنده‌ای درباره‌ی داستان ندارند، بهتر است که از قصه‌بافی و بیهوده‌گویی خودداری کنند.

یکی از اشکالاتی که در پنجمین فصل نون خ مشاهده شد، به همین نکته برمی‌گردد. ایده اولیه اگرچه در چهارچوب اهداف سازمانی صدا و سیما قرار گرفته بود؛ اما نتوانست مخاطب را به خود جذب کند. این ایده برای یک سریال 25 قسمتی، موتور محرک قوی‌ای نبود و نتوانست انسجام بخشی به کاراکترها و خرده‌روایت‌ها بدهد.

روزنامه فرهیختگان از نون خ 5 انتقاد کرد

کارگردانی سکانس‌های جاده‌ای و داخل مینی‌بوس کاری آسان نیست و نویسنده و کارگردان سریال تلاش کردند تا با گنجاندن لحظات کمیکی، این بخش‌ها را جذاب و جالب نگه دارند. از ترفندهایی نیز استفاده کردند. اما تکرار بیش از حد این سکانس‌ها، به خصوص در 5 قسمت اول، ملال‌آور بود و به نظر می‌رسید که شوخی‌ها و شخصیت‌ها درون هر قصه کشیده شده‌اند.

در هر صورت، فصل پنجم نون خ با وجود این اشکالات، خرده اتفاقات و سکانس‌هایی وایرال برای فضای مجازی داشت که اگر از داستان حذف می‌شدند، به کلیت اثر آن ضربه‌ای نمی‌زد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی نقد روزنامه فرهیختگان به سریال نون خ 5 چیست؟ آیا این فصل نسبت به فصل‌های قبلی ضعیف‌تر بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با بازتاب آنلاین در میان بگذارید.

منبع:بازتاب آنلاین

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا