اخبار روز سینما

خانم بازیگری که سیمرغ بلورین گرفت و به آمریکا مهاجرت کرد!/ عکس

مینا لاکانی بازیگر سابق سینما و تلویزیون در سال ۱۳۷۳ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر شد.

مینا لاکانی که پس از این جایزه به شدت کم کار شده بود، بیشتر در نمایش های تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت.

مینا لاکانی در سال 1390 به آمریکا مهاجرت کرد و از آن زمان تاکنون در سکوت و به دور از هیاهو زندگی می کند.

زندگی هنری مینا لاکانی

مینا لاکانی در سال 1384 در تهران متولد شد و با بازی در تئاتر هملت به کارگردانی دکتر قطب الدین صادقی وارد عرصه بازیگری شد.

پس از آن اولین تجربه سینمایی خود را با فیلم «پرواز را به خاطر بسپار» به کارگردانی حمید رخشانی را تجربه کرد.

او با فیلم «روز فرشته» به کارگردانی بهروز افخمی حضور خود را در سینما تثبیت کرد.

لاکانی توانست سیمرغ بلورین و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن را از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «دیدار» به کارگردانی محمدرضا آرتمن دریافت کند.

بعدها در چند فیلم سینمایی بازی کرد و با سریال «همسفران» و فیلم تلویزیونی «پریماه» در تلویزیون ظاهر شد.

بازی در سریال های «کسب و کارهای آقای فابریزی» و «در پوست شیر» بخشی دیگر از فعالیت های تلویزیونی لاکانی است.

سیمرغ بلورین و خروج او از سینما

مینا لاکانی که در دومین حضور سینمایی خود برای فیلم «دیدار» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد، در گفت و گو با پی ام آپ، گفت:

پس از دریافت این جایزه در سال 73، فیلم توقیف شد و اکران آن سه سال به طول انجامید، من نیز به پیشنهاد دوستان سینما منتظر اکران این فیلم و بازتاب آن در روند حرفه ای بودم و اکثر پیشنهادات را رد کردم. .

مینا لاکانی بازیگر سیمرغ بلورین به آمریکا مهاجرت کرد.

وی افزود: به هر حال این گردهمایی در شرایط بدی افتتاح شد و با وجود فروش خوبی که داشت و با توجه به اینکه مدت زیادی از تولید آن می گذرد، بازتابی که فکر می کردم برای من داشته باشد را نداشت.

لاکانی با بیان اینکه سینما در آن سال ها دچار تحولات عجیبی شد، اظهار داشت: سینما روند جدیدی را آغاز کرد و به نوعی تمایل به آشتی مردم با سینما را آغاز کرد.

برداشت از حساب

در این روند جدید کاملاً از فضا کنار رفتم و وقتی به خودم آمدم دیدم دارم کارهای بدی انجام می دهم. بعد از بازی در دو فیلم زن شرقی و زندگی سخت که شکست خورد، دیدم دارم کنار می روم. از مسیری که تصور و تصمیم گرفتم تصمیم گرفتم به طور کامل از سینما کناره گیری کنم.

بازیگر «روز فرشته» با بیان اینکه سینما به من لطف نداشت، اظهار کرد: در شرایط جدید نحوه تماشای سینما توسط حرفه ای های ما کاملا تغییر کرده است.

مینا لاکانی بازیگر سیمرغ بلورین به آمریکا مهاجرت کرد.

سینمای ما در این چند سال به یک سری باطل ها متوسل شده و آن چیزها نتیجه از دست دادن جذابیت هایش است.

این بازیگر تاکید کرد: با وجود اینکه در این سال ها فیلم های بسیار خوبی ساخته شده و بازیگران خوب زیادی به سینما معرفی شده اند اما مشکل همچنان پابرجاست.

از سرگیری فعالیت ها

سینما سیر نزولی را تجربه کرده است و من به عنوان یک علاقه مند به سینما با دلسوزی می گویم سینمای ایران قابلیت های بسیار بالایی دارد و امیدوارم مشکلاتش برطرف شود.

وی پس از 4 سال فعالیت خود را در تلویزیون از سر گرفت و به پی ام آپ گفت: در این مدت فعالیت هنری نداشتم و فقط با ورزش که شغل دیگرم است سرگرم شدم.

مینا لاکانی بازیگر سیمرغ به آمریکا مهاجرت کرده بود.

مینا لاکانی و مهران مدیری در نمایی از فیلم دیدار

زمانی که تصمیم گرفتم به بازیگری برگردم، به عنوان فردی که پشتوانه محکمی در سینما نداشتم، مجبور شدم از تلویزیون شروع کنم و آخرین و جدی ترین کارم سریال تلویزیونی همسفران بود که با استقبال خوب مردم مواجه شد.

لاکانی درباره حضورش در سینما گفت: برای فیلم قلکلک به من پیشنهاد دادند اما به توافق نرسیدیم، ترجیح می دهم بعد از 8 سال با کار قوی و در شرایط بهتر به سینما برگردم.

مهاجرت به آمریکا

مینا لاکانی بازیگر سیمرغ بلورین به آمریکا مهاجرت کرد.

مینا لاکانی در مهر 1392 بدون حجاب در برنامه زنده صدای آمریکا شباهنگ تلویزیون فارسی حضور یافت و در گفتگو با مجری این برنامه از مهاجرت به آمریکا خبر داد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا