اخبار روز

این 8 وسیله حمام را فوراً دور بریزید

حمام یکی یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه به حساب می آید و تمیزی آن تاثیر بسزایی در سلامت اعضای خانواده دارد. این مکان مأمنی است که پس از یک روز پرمشغله و یا در ابتدای روز دقایقی را در آن صرف می کنیم تا آلودگی ها را از بدن پاک کنیم.

حمام باید همیشه تمیز و به خوبی ضد عفونی شود. علاوه بر این در این مکان وسایلی وجود دارد که نه تنها کارایی لازم را ندارند، بلکه وجود آنها در سرویس بهداشتی نیز می تواند باعث آسیب شود. پس اگر به سلامت خود و تمیزی سرویس بهداشتی منزلتان اهمیت می دهید، فوراً این 8 مورد را دور بیندازید!

1- حوله های کهنه و فرسوده

حوله های فرسوده و کهنه علاوه بر ظاهر نامناسب خود در هنگام خشک شدن نیز کارایی خود را از دست می دهند. در واقع این حوله ها رطوبت زیادی را جذب می کنند و به راحتی خشک نمی شوند. این مشکل می تواند باعث کپک زدن آنها شود. حوله های قدیمی را با حوله های جدید جایگزین کنید. می توانید از این حوله ها به عنوان دستمال مرطوب برای تمیز کردن سطوح مختلف استفاده کنید.

2- پوشش پلاستیکی آلوده دوش

اگر از روکش پلاستیکی دوش استفاده می کنید، فراموش نکنید که هر از چند گاهی آن را ضدعفونی کنید. در غیر این صورت، به دلیل باقی مانده صابون روی پوشش دوش، ممکن است در این مرحله کپک ایجاد شود. اگر نتوانستید کثیفی را از روکش دوش خود پاک کنید، توصیه می کنیم آن را دور بریزید.

3- لوازم آرایشی قدیمی

تاریخ انقضای لوازم آرایشی خود را بررسی کنید و اگر تاریخ مصرف آنها تمام شده است آنها را دور بیندازید. اگر بسته بندی را دور انداخته اید و تاریخ انقضا را نمی دانید و مدت زیادی از خرید این محصولات می گذرد، به احتمال زیاد تاریخ مصرف آنها تمام شده و زمان دور ریختن آنها فرا رسیده است.

4- ابزاری برای موهای آسیب دیده

هرگز از اتو مو یا سشوار آسیب دیده استفاده نکنید. محصولات با سیم های شکسته یا سوختگی حرارتی یک خطر ایمنی هستند و ممکن است باعث برق گرفتگی شوند. همچنین تمیز کردن اتو مو، سشوار و برس مو را فراموش نکنید.

5- ملحفه حمام قدیمی

به نظر می رسد ملحفه حمام ناجی پاکیزگی نیست. با گذشت زمان، این الیاف با سلول‌های مرده پوست، مواد شوینده، باکتری‌ها، قارچ‌ها و کپک‌ها پر می‌شوند و در حین استفاده به بریدگی‌های پوستی ایجاد شده در اثر تراشیدن تیغ ​​نفوذ می‌کنند و اساس آلرژی‌ها و عفونت‌ها را تشکیل می‌دهند. اگر لیفتان از الیاف طبیعی ساخته شده است، توصیه می شود هر 3 تا 4 هفته یکبار و اگر از الیاف مصنوعی ساخته شده است، هر 2 ماه یکبار تعویض شود.

6- ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته

کرم ضد آفتاب آنقدر که فکر می کنید ماندگاری ندارد. این محصولات پوستی پس از انقضای مدت زمان ماندگاری اثر خود را از دست می دهند و محافظت کمتری در برابر اشعه های مضر UV دارند. پس اگر بعد از مدتی به سراغ کرم ضد آفتاب خود رفتید یا مدت زیادی از خرید آن می گذرد، حتما به تاریخ انقضا توجه کنید.

7- بطری های شامپو و نرم کننده خالی

بطری های خالی شامپو و نرم کننده را دور بیندازید. این از اشغال فضای ذخیره سازی با لوازم حمام جلوگیری می کند و شناسایی و دسترسی به محصولات مورد نیاز را برای شما آسان تر می کند.

8- لوازم بهداشتی کوچک

همه ما دوست داریم در تعطیلات از لوازم آرایشی کوچک هتل استفاده کنیم و وقتی از آنها استفاده نمی کنیم، ممکن است آنها را با خود به خانه ببریم. این محصولات به دلیل اندازه کوچکشان اغلب در پشت کشو زیر بطری های بزرگتر پنهان می شوند و فراموش می کنیم که برای مدت طولانی از آنها استفاده کنیم. تاریخ انقضا و سازگاری این محصولات با پوست خود را بررسی کنید و از استفاده از برندها و فرمولاسیون های ناشناخته خودداری کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا