دانستنی ها

این غذاها سرشار از ویتامین C هستند

ویتامین C در تمام سبزیجات و میوه های تازه یافت می شود. برخی از میوه ها مانند مرکبات حاوی ویتامین C بیشتری هستند، اما این بدان معنا نیست که سایر میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین C نیستند.

به گزارش ایسنا، زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال ابتلا به بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می یابد، اظهار کرد: از منظر تغذیه توصیه می کنیم برای پیشگیری از بروز این گونه بیماری ها، مصرف بیشتر منابع غذایی حاوی ویتامین C را مصرف کنید.

با توجه به اینکه ویتامین C در تمام سبزیجات و میوه های تازه یافت می شود، برخی از میوه ها مانند مرکبات ویتامین C بیشتری دارند، اما به این معنی نیست که بقیه میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین C نیستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزیجات و میوه ها ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین می کند، تصریح کرد: پس از مصرف میوه ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت شده و تا حدودی از سرماخوردگی پیشگیری می کند. مصرف مایعات به خصوص مایعات و غذاهای داغ به بهبودی بیماران از سرماخوردگی و بیماری های تنفسی کمک می کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به مصرف قرص ویتامین C نیست، ویتامین C که در تمام سبزیجات و میوه های تازه و خام وجود دارد باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود. مقدار ویتامین C در میوه ها و سبزیجات پخته شده کاهش می یابد. به یاد داشته باشید که حفظ تعادل و تنوع در رژیم غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری ها مقاوم می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا