سبک زندگی

آقا جواد، این‌کارها اصلا برای سلامتیت خوب نیست برادر!

بازتاب آنلاین: امروز چیزهایی را می بینیم که ای کاش نمی دیدیم. چیزهایی شبیه ماجرای جواد نکونام و لباس مشکی اش که حالا شده یکی به یکی از مهم ترین موضوعات روز تبدیل شده است. آنها با رنگ خاصی در حاشیه ظاهر می شوند و پیروزی هایشان را مدیون انتخاب این رنگ می گویند. چیزی شبیه به خرافاتی که نکونام معتقد است. از هفته گذشته صحبت های پورموسوی مبنی بر ارتباط نکونام با برخی خرافات که به بازی فولاد رسید در فضای مجازی دست به دست شد.

آقا جواد این چیزا به درد سلامتی نمیخوره داداش!

مسئولان فولاد برای جلوگیری از پوشیدن پیراهن مشکی نکونام قصد داشتند با پیراهن سوم خود وارد زمین شوند و از سوی دیگر نکونام با پیراهن سفید راهی ورزشگاه آزادی شده بود اما مود دوانی فر داور این دیدار. او با مشکی پوشان مخالفت کرد تا اهوازی ها با پیراهن قرمز خود به این دیدار بروند و نکونام پیراهن سفید خود را درآورد و با پیراهن مشکی به میدان رفت.

آقا جواد این چیزا به درد سلامتی نمیخوره داداش!

در هر صورت موضوع جادوگری که در رسانه ها مطرح شد بسیار سطحی و غیرقابل باور به نظر می رسد و تاکید استقلالی ها به این دلیل است که نکونام پوشیدن لباس مشکی را عاملی برای برنده شدن در این بازی می داند. اعتقاد به خرافات عصر جدید، با وجود پیشرفت های علمی، همچنان در بین میلیون ها نفر در سراسر جهان رایج است. چشم بد در خاورمیانه، عدد خوش شانس 13 در غرب و رنگ خوش شانس قرمز در شرق آسیا نمونه هایی از خرافات رایج هستند. بسیاری از ما می دانیم که این باورها غیرمنطقی هستند، اما همچنان از آنها پیروی می کنیم. چرا ما داریم این کار را می کنیم؟ خرافات چگونه بر ذهن و روان ما تأثیر می گذارد؟

رابطه بین باورهای خرافی و استرس و اختلال اضطراب دوگانه است. از یک سو برخی از معتقدان به خرافات معتقدند که بر برخی امور تسلط ندارند و نیروهای جادویی بر زندگی آنها تأثیر می گذارد. از سوی دیگر، برخی از مؤمنان تصور می کنند که اعتقاد به برخی رفتارها و افکار به آنها کمک می کند تا بر شرایط موجود مسلط شوند و زندگی خود را به دست گیرند.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که اغلب در حالت اول قرار دارند، نسبت به افراد بی‌ایمان، نسبت به مسائل خرافی بیشتر مضطرب و می‌ترسند و برعکس، کسانی که فکر می‌کنند باورهای خرافی‌شان زندگی‌شان را بهبود می‌بخشد، ترس و اضطراب کمتری دارند.

اما کاربران فضای مجازی همچنان به خرافات جواد نکونام و استفاده از جادو اعتقاد دارند:

کاربر محمد با انتشار توییتی نوشت: جواد نکونام علناً اصرار دارد که تیم حریف مشکی نپوشد تا بتواند از جادوی لباس مشکی خود استفاده کند!! نه رسانه ها، نه کمیته انضباطی و اخلاقی فدراسیون و نه حتی نهادهای قانونی نسبت به ترویج خرافات و جادو در جامعه واکنشی نشان نمی دهند!!! جواد نکونام و استقلال کجا حمایت می شوند؟

کاربر شاهین نیز نوشت: باشگاه استقلال به شدت به اینکه فولاد مشکی می پوشد اعتراض کرده است. آیا واقعاً لازم نیست نهادهای مربوطه به این موضوع رسیدگی کنند؟ چرا پوشیدن لباس مشکی برای مربی شما بسیار مهم است؟ راز اینکه زمین و زمان را به هم می دوزی تا رنگ لباس حریفت را عوض کنی چیست؟

کاربر آژیر قرمز همچنین به شایعات دیگری دامن می زند: من فکر می کنم چیزی که در مورد جادوگر و لباس مشکی وجود دارد، منحرف کردن این واقعیت است که آنها از کل سیستم بسیج استقلال دفاع می کنند. چون با این همه شفافیت در چیدمان داوران ویژه، نوع داوری، عدم برخورد با تخلفات مدیریتی و بازیکنان و کادر فنی و… صدایی از هیچ سازمانی در نمی آید!!! !

این هم یک نظر است. یکی دیگر: جواد نکونام با لباس سفید روی زمین می آید، وقتی به او گفتند فولاد قرمز پوشیده است بلافاصله برگشت و لباس مشکی جادویی اش را پوشید. شایعاتی مبنی بر پاشیدن ادرار کودک توسط حاضران شنیده شده بود. هی، بابا، در قرن بیست و یکم، این جهت نور است.

اما استقلالی ها از این کار دفاع می کنند. کاربر مهدی نوشت: حالا که استقلال پیروز شد و به بالای جدول صعود کرد، بازیکنان فولاد و پرسپولیس باید لباس مشکی بپوشند و با هم گریه کنند.

منبع:برترینها

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا