اخبار روز

تصمیم مهم دولت در خصوص یارانه کالابرگی


به گزارش مانیبان؛ سیدرضا یحیوی با اشاره به اجرای طرح فجران در سه ماه گذشته گفت: در راستای اجرای سیاست های حمایتی دولت سیزدهم و لزوم فراهم کردن بستر فنی مطمئن و جامع برای اجرای آن، بستری فراهم شده است. مورد نیاز فناورانه و طرح نوآورانه تحت عنوان سامانه آن (شبکه ملی اعتبار) شکل گرفت. این آزمون را به خوبی پشت سر گذاشت و جایگاه خود را در سطح ملی در شهر و شهرستان تثبیت کرد.

دولت سیزدهم با شناسایی اعتبار برای اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر اولین گام را در توسعه شبکه اعتباری کشور برداشته است. برای حمایت از سفره مردم، قول اجرای طرح قبض الکترونیکی در این دولت داده شد.

مشاور فرعی امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: این طرح برای اولین بار در اسفند ماه سال 1401 در سطح کشور اجرا شد و با شیب بسیار مطلوب و تصاعدی پیش رفت به طوری که روزانه یک معامله طرح فجران با تراکنش 6 ماهه اول طرح کالابرگ به همین صورت است.

به گفته یحیوی، در سال‌های اخیر به دلایل مختلف سرانه مصرف کالاهای اساسی کاهش یافته است و این امر در پایین‌ترین دهک‌های جامعه جدی‌تر است، بنابراین برای حمایت از خانه با غذا، خانواده‌ها در دهک‌های لس‌پایین جامعه از ۱. تا 7 باید در ایام دهه فجر و تداوم آن یارانه دریافت کنند. وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیش از 20 مدل حمایتی تا ماه مبارک رمضان و عید نوروز طراحی و تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه در طرح فجرانه 11 قلم کالای اساسی از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، شکر، تخم مرغ و حبوبات در نظر گرفته شده است. قیمت روز سبد 11 قلمی 743 هزار و 750 تومان است و خانوارهای دهک اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت 1401 را به مبلغ 523 هزار و 300 تومان پرداخت کنند. جیبی و مابه التفاوت تا قیمت روز 220450 تومان با اعتبار جدید دولت تامین می شود.

یحیوی خاطرنشان کرد: اعتبار جدید (220 هزار تومان) علاوه بر یارانه فعلی 300 و 400 هزار تومانی است و میزان حمایت دولت از 120 هزار تومان به 220 هزار تومان افزایش یافته و در 3 ماه متوالی اجرا می شود.

مشاور معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مهمترین اقدامات انجام شده در طرح فجران عموماً در دو بخش فنی و عملیاتی است به طوری که با افزایش بیش از 300 برابری معاملات انجام شده است. ، هیچ وقفه یا کندی وجود ندارد تا این لحظه در سامانه ثبت نشده و تولید و راه اندازی نسخه جدید اپلیکیشن آن به منظور افزایش سرعت و کیفیت خدمات انجام شده است.

یحیوی خاطرنشان کرد: البته طراحی و استفاده از هوش مصنوعی و روش های فناورانه به منظور بررسی عوامل فروش و تحلیل رفتار افراد برای جلوگیری از تقلب و تخلفات احتمالی و میزان فروش و شرایط بازار برای جلوگیری از کمبود محصول و امکان آن صورت گرفته است. ایجاد صف های تکنولوژیک مشاهده می شود.

مشاور معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، زیرساخت های فناوری ایجاد شده در طرح فهرست کالاهای الکترونیکی را پاسخگوی کشور دانست و تصریح کرد: در استان های مرزی مانند ایلام شاهد مشارکت 100 درصدی مردم بوده ایم. این نشان دهنده پاسخگویی سیستم و توسعه کافی طرح است.

یحیوی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در مدیریت پروژه در حال حاضر آماده سازی کامل برای شبکه اعتباری ملی است، تصریح کرد: در مجموع 220 هزار فروشگاه بزرگ و کوچک در شهرها و شهرستان ها به این پروژه متصل هستند.

بر اساس اظهارات آنها، بیش از 400 تعاونی مصرف در روستاها به هم متصل و خدمات ارائه می دهند و همچنین تمامی شرکا و فروشندگان مشاغل بزرگ و کوچک در شهرها و شهرستان ها در یک اقدام گسترده توجیه و آموزش دیده اند.

مشاور معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه گفت: 2 فروشگاه اینترنتی بزرگ (اسنپ مارکت و دیجی کالا) نیز برای تسهیل خرید کالا به هم متصل شده اند و همه استانداران و سایر نهادهای ذیربط ابعاد آن را توجیه کرده اند. از طرح و در واقع شبکه ای از خدمات و حرکت تشکیل شده است.

وی افزود: تیم هدایت و نظارت 24 ساعته برای هدایت میدانی در حال انجام است و بیش از 1000 نفر از همکاران استانی و شهری این وزارتخانه به صورت مستقیم در این طرح مشارکت دارند. مرکز تماس با استعداد 130 نفر تا ساعت 12 شب در حال خدمت رسانی به مردم است و همچنین مرکز تلفن 124 وزارت حراست و همچنین مراکز تماس شرکت های پرداخت با استعداد 10 هزار نفر درگیر هستند در طرح و پاسخگویی به مردم و فروشندگان.

یحیوی ادامه داد: با آمادگی و مشارکت حداکثری تمامی عوامل فنی و اجرایی در سراسر کشور، فاز اول طرح بزرگ فجرانه 18 بهمن ماه 1402 از ساعت 11 شروع به کار کرد و تا ساعت 24 روز 27 اسفند ادامه داشت. فاز دوم این طرح بزرگ 20 اسفند شروع شد و تا 18 فرودین ادامه داشت و مرحله سوم از 21 شروع شد. فروردین در ماه 1403 شروع شد و طبق برنامه تا 21 به پایان رسید اردیبهشت ماه ادامه دارد.

مشاور معاون رفاهی و اقتصادی وزارت کار و رفاه با اشاره به میانگین خرید روزانه مردم در فجرانه تصریح کرد: از زمان شروع طرح تا 9 اردیبهشت ماه به طور متوسط ​​جمعیت روزانه بیش از 770 هزار خرید کالا انجام داده است. که نشان دهنده موفقیت چشمگیر طرح در جلب مشارکت مردم و حمایت از سبد غذایی خانواده در برابر تورم و گرانی است. در طول 80 روز طرح فجران، حدود 139 میلیون بسته غذایی توزیع شد و تاثیر بسزایی در رونق بازار و تولید صنایع غذایی داشت.

یحیوی با بیان اینکه خرید 139 میلیون بسته غذایی در 80 روز یک رکورد تاریخی و بی سابقه در خرید و فروش کالا است و نشان از آمادگی خوب کشور برای تامین نیازهای مردم است، افزود: برای تهیه این بسته های غذایی، حدود 109.3 همات مورد نیاز بود (26.7 کمک دولت + 82.6 مشارکت عمومی) منابع مالی مصرف شده است. به عبارتی می توان گفت 109.3 درصد از پول به سفره های مردم، امنیت غذایی و تامین حداقل کالری مورد نیاز هر فرد اختصاص یافته است.

معاون رفاه و اقتصاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اعلام کرد: در این طرح مردم حدود 82.6 درصد به صورت نقدی مشارکت داشته اند که به معنای مشارکت 3.1 برابری مردم نسبت به دولت در اجرای یک طرح است. دولت. پروژه و اعتماد زیادی به دولت و خدمات آن وجود داشته است.

وی در ادامه به ارائه گزارش عملکرد پروژه فجرانه پرداخت و گفت: در فاز اول پروژه فجرانه با مشارکت حدود 86 درصدی شاهد استقبال چشمگیر مردم بوده ایم. در مرحله دوم با توجه به اینکه 7 روز در تعطیلات نوروز بوده و مشارکت در این ایام کم بوده است، شاهد مشارکت 748 درصدی بوده ایم و در مرحله سوم حدود 67 درصد باقیمانده مشارکت اتفاق افتاده و احتمالاً به 90 درصد افزایش خواهد یافت. مشارکت.

مشاور معاون رفاهی و اقتصادی وزارت کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیشترین مشارکت در این طرح مربوط به خانواده های پایین ترین دهک های جامعه یعنی از دهک های اول تا سوم درآمدی بوده است، تصریح کرد: به طور متوسط ​​89 درصد خانوارهای این دهک ها در این طرح مشارکت داشته اند و این ویرایش نشان دهنده هدف گذاری و امتیازدهی موفق طرح در حمایت مستقیم و آبرومندانه از این جمعیت آسیب پذیر است.

یحیوی ادامه داد: طی 80 روز اجرای پروژه، حدود 26.7 میلیون منابع مالی جدید با خطای بسیار کم و با دقت بالا به جدول مردمی تزریق شد و تامین کالا در حد نیازهای برنامه بود صلاحدید مردم در انتخاب نوع کالا و کیفیت آن، همراه با فرآیند خرید اعتباری آسان، تجربه خوبی را در اذهان عمومی شکل داده است.

به افزایش تولید در کشور از طریق تحریک تقاضا، بهینه سازی خدمات دولتی از مدیریت با محوریت مسائل اعتباری و تولید داشبورد مدیریتی، افزایش تاب آوری دولت در ارائه خدمات با استفاده اعتباری از خدمات توسط مردم، بدون ایجاد مالی جدید توجه کرد. بار بیشتر توانایی دولت در یارانه های نقدی پنهان و پنهان برای اعتبار، اعتبارات خرد غیرمتمرکز به جای اعتبارات کلان متمرکز فاسد، حفظ کرامت انسانی در دریافت اعتبار، پرهیز از انحراف یارانه ها و امتیازدهی برای رسیدن به هدف از جمله مزیت های آن بود. از این هواپیما


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا